PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości? › Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    Date: Sun, 17 Apr 2005 22:13:42 +0200

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości
    news:399301105.20050417215105@nie.pisz.tu...

    > Coś tu nie zrozumiałem. Szefem działu handlowego ma być specjalista od
    > spraw technicznych? Bo sądziłem, że takie sprawy (znajomości produktu)
    > reguluje wiedza sprzedawcy, czy to zawodowa, czy uzyskana w drodze
    > odpowiednich szkoleń. W końcu dział sprzedaży to nie dział serwisu...

    Do przepiscy Jana: praca zarzadzajacego ma wiecej do czynienia ze sprzedaza
    niz z zakresem merytorycznym. W malej firmie zwykle najpierw szef jest
    przedstawicielem handlowym - kontaktuje sie z kontrahentami, on ma "moc"
    podpisywania umow i w sposob najbardziej wiarygodny reprezentuje wlasna
    firme w procesie sprzedazy. Gdy sam nie moze juz wszystkiego obsluzyc,
    zatrudnia pierwszego przedstawiciela. Przedstawiciel jest w naturalny sposob
    "zastepca" wlasciciela/glownego szefa. Niezaleznie od tego, jak jego
    stanowisko jest umiejscowione w formalnej hierarchii firmy. A nawet w
    firmach duzych i posiadajacych swoich PH, najwieksze kontrakty z
    najwiekszymi klientami negocjuje wlasnie sam szef czy osoba bedaca na
    dyrektorskim stanowisku. Dlatego taka osoba musi miec umiejetnosci
    przedstawiciela handlowego.

    I.