PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mozna przerwac staz ? › Re: Czy mozna przerwac staz ?
  • Data: 2006-06-29 22:27:49
    Temat: Re: Czy mozna przerwac staz ?
    Od: Bigfoot <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yapka napisał(a):
    > Witam !
    >
    > Mam takie pytanie. Jestem na stazu od 2 miesiecy ( finansowanym z Urzedu
    > Pracy). Mam umowe na 6 miesiecy .
    > Jednak ze wzgledu na gigantyczne zarobki/stypendium planuje wyjechac do
    > pracy za granice :)
    >
    > I takie pytanie. Jakie groza za to konsekwnecje za zerwanie umowy ( zwrot
    > pobranej kasy? , badan? ubezpiecznia ? )
    >
    > W jaki sposob najrozsadniej przerwac ten staz ( i w ktorym momencie )
    > najlepiej tak zeby nic nie placic i jeszcze dostac opinie (przyda sie ddo CV
    > ;-) ) ??

    w najbardziej ekstremalnym przypadku robi sie to tak:

    idziesz i mowisz ze nie chcesz juz odbywac stazu w tej firmie.
    nie podajesz powodu i dostajesz papierek na ktorym jest napisane ze:
    "
    na podstawie art 6 pkt 15 art 37b ust 5 oraz art 16 ust 4 ustawy o
    zatrudnieniu i przeciwdzialaniu bezrobociu z dnia... itd..

    orzekam o:
    utracie od dn. xsxx prawa do stypendium stazowego.
    uzasadnienie
    w zwiazku z przerwaniem odbywaniu stazu u pracodawcy z przyczyn
    nieusprawiedliwionych orzekam jak w sentencji:

    pouczenie:
    osoba ktorea przererwala staz z przyczyn nieusprawiedliwionych
    zobowiazana jest do zwrotu kosztow stazu (!)
    od decyzji tej przysluguje odwolanie w terminie 14 dni od daty jej
    otrzymania ...
    "

    a teraz male wyjasnienie .. kosztem stazu w moim wypadku bylo badanie
    lekarskie. nie pamietam jaka to byla kwota, ale ani na pismie ktore
    zacytowalem powyzej ani na kartce z numerem konta nie bylo daty do kiedy
    musze to oddac, uznalem wiec ze narazie tego nie zrobie. minely 2 lata
    do dzis nikt sie o to nie upomnial. ;)

    jedyna konsekwencja zerwania stazu jest to ze nie dostaniesz zadnych
    papierow ze on sie odbyl ani opinii od pracodawcy. no chyba ze masz
    dobry uklad z pracodawca.

    pozdrawiam
    Bigfoot