PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czemu tak malo firm (o ile jakies to robia) nie podaja w ofertach swoich stawek

  • 1. Data: 2006-09-15 13:47:33
    Temat: Czemu tak malo firm (o ile jakies to robia) nie podaja w ofertach swoich stawek
    Od: lll <l...@l...pl>

    Witam,
    Nie wiem czy juz byl taki temat na grupie, jesli tak to bardzo przepraszam.

    Jak myslicie czemu "pracodawcy" nie zamieszczaja w swoich ofertach pracy
    stawek za godzine/miesiac/etc.?

    Pozdrawiam,
    L.

  • 2. Data: 2006-09-15 13:48:11
    Od: lll <l...@l...pl>

    ps i czy jest szansa by sie to zmienilo, bo chyba kazdego trafia jak
    niby sie dostaje do firmy ale kasa mu nie pasi

  • 3. Data: 2006-09-15 13:53:19
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "lll" <l...@l...pl> napisał

    > Nie wiem czy juz byl taki temat na grupie, jesli tak to bardzo
    przepraszam.

    Był wielokrotnie, nawet całkiem niedawno.
    Przeprosiny przyjęte ;-)

    N.

  • 4. Data: 2006-09-15 16:10:57
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    lll napisał(a):

    > ps i czy jest szansa by sie to zmienilo, bo chyba kazdego trafia jak
    > niby sie dostaje do firmy ale kasa mu nie pasi

    Mnie nie trafia. I nawet tak wolę. Zawsze jest szansa, że utarguję ciut
    więcej, jak nie pensji podstawowej, to innych dodatków.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2006-09-15 18:22:32
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lll" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przepraszam.

    > Jak myslicie czemu "pracodawcy" nie zamieszczaja w swoich ofertach pracy

    To ja powiem bez ściemy: Bo każdy szuka frajera za jak najmniejsze pieniądze
    !!! A jak wcześniej poda to już firma spalona.

  • 6. Data: 2006-09-15 23:47:21
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

    Użytkownik "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pieniądze
    > !!! A jak wcześniej poda to już firma spalona.

    Sugerujesz, że każdy człowiek, który wykonuje daną pracę, powinien dostać
    taką samą stawkę?

    Wojtek

  • 7. Data: 2006-09-16 00:55:27
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> wrote in message

    > Sugerujesz, że każdy człowiek, który wykonuje daną pracę, powinien dostać
    > taką samą stawkę?

    Jest cos takiego jak widelki placowe. A w firmach zachodnich przynajmniej
    placa minimum na oferowanym stanowisku np. 30k + DOE (czyli 30k lub wiecej,
    w zaleznosci od doswiadczenia - depending on experience).
    A wiec mozna wytargowac wiecej, a nie trzeba sobie glowy zawracac, gdy
    stawka
    minimum nie odpowiada aplikantowi.

    Dzieki takiej polityce czas oszczedza sobie i ogloszeniodawca i aplikant.
    Ale to
    z jakichs powodow zbyt trudne na polskim rynku, gdzie kazdy by chcial
    zatrudniac
    za place minimum i po cichu liczy na to, ze ktos i tak sie znajdzie.

    pozdr
    gslabs

  • 8. Data: 2006-09-16 07:20:48
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "gslabs" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki takiej polityce czas oszczedza sobie i ogloszeniodawca i aplikant.

    A dlaczego się przejmujesz ogłoszeniodawcą?
    Jeżeli jesteś aplikantem to po prostu obśmiej i olej takie ogłoszenia i po
    sprawie.

    > Ale to z jakichs powodow zbyt trudne na polskim rynku, gdzie kazdy by chcial
    > zatrudniac za place minimum i po cichu liczy na to, ze ktos i tak sie
    znajdzie.

    To ty twierdzisz, że po cichu.
    Dopóki sie chętni za minimalną znajdują to po co kombinować?

    --
    vertret

  • 9. Data: 2006-09-16 09:43:41
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    vertret napisał(a):

    > A dlaczego się przejmujesz ogłoszeniodawcą?
    > Jeżeli jesteś aplikantem to po prostu obśmiej i olej takie ogłoszenia i po
    > sprawie.

    Taaaak - ale obsmiac to mozna dopiero po 1 spotkanie ( a czasem dopiero
    po 2,3) - w miedzy czasie stracisz czas(czasami swoje dni urlopuktorych
    w zaden spsob nie odzyskasz) i pieniadze na jazde na interview.

    To mniej wiecej to samo co pojscie do sklepu, zrobienie calego koszyka
    zakupow - a o cenie produktow dowiadujesz sie dopiero w momencie placenia ;>

    A z drugiej strony firma musi zarezerwowac czas ludzi z HR jak i kogos z
    dzialu w ktorym kandydan ma pracowac. Jesli jest to rekrutacja robiona z
    glowa - to dochodza koszta testow. Wiec _teoretycznie_ firmom tez by sie
    oplacalo.

    Niektore firmy rekrutacyjne podaja juz poziom wynagrodzenia - ale raczej
    wynika to z kultury potencjalnego pracodawcy a nie ogolei przyjetych zasad.

    Swoja droga ciekawie by to zaczelo wygladac gdyby mozna bylo w koncu
    zobaczyc owe "atrakcyjne wynagordzenie" w ogloszeniu.

    --
    pzdr
    robbi

    Kto ma szplina i cos z gorem ten kij tonka nad jeziorem.

  • 10. Data: 2006-09-16 10:33:14
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eegh0c$rn0$1@news.onet.pl>
    robbi <r...@n...frompoznan.com> pisze:

    > Taaaak - ale obsmiac to mozna dopiero po 1 spotkanie ( a czasem
    > dopiero po 2,3)

    A kto Ci broni już w trakcie pierwszego spotkania poruszyć problem
    wynagrodzenia tak, by nie musieć przyjeżdżać na kolejne?

    > To mniej wiecej to samo co pojscie do sklepu, zrobienie calego koszyka
    > zakupow - a o cenie produktow dowiadujesz sie dopiero w momencie
    > placenia ;>

    Tyle tylko, że w naszej rzeczywistości, to nie kandydat jest 'kupującym',
    lecz pracodawca.
    Dlatego to on ma prawo pierwszy wiedzieć, na ile swoją wartość wycenia
    składający CV człowiek.
    Dopóki tego nie zrozumiesz, dopóty będziesz się dąsał na takie, a nie inne
    zwyczaje.

    --
    Nixe