PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czas pracy a delegacja

  • 1. Data: 2003-02-21 11:46:13
    Temat: Czas pracy a delegacja
    Od: "Erix" <E...@i...pl>

    Witam!

    Normalnie pracuję od 7 do 15. Zostałem wysłany w dwudniową delegację. Wyjazd
    pociągiem o 5:30 powrót na drugi dzień, przyjazd 22:30. Mam pytanie,czy
    należą mi sie nadgodziny z tytułu spędzenia czasu w pociągu?

  • 2. Data: 2003-02-21 12:22:05
    Temat: Re: Czas pracy a delegacja
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 21 Feb 2003 12:46:13 +0100, "Erix"
    <E...@i...pl> zakodował:

    >Normalnie pracuję od 7 do 15. Zostałem wysłany w dwudniową delegację. Wyjazd
    >pociągiem o 5:30 powrót na drugi dzień, przyjazd 22:30. Mam pytanie,czy
    >należą mi sie nadgodziny z tytułu spędzenia czasu w pociągu?

    Nie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-02-21 12:45:05
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Erix" <E...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam

    > Odpowiedzieć nie da się w jednym zdaniu.Ale spróbuję streścicć:
    wyrok SN IPR85/82 - odbywanie podróży służbowej w ramach obowiązującego
    pracownika czasu pracy jest równoznaczne z wykonywaniem w tym czasiepracy,
    natomiast odbywanie podróży służbowej poza tymi ramami nie przekształca
    podróży w pracę, ani w czas pracy w rozumieniu art. 128 K.p.
    podobnie IPR85/81 SN orzekł, że sama podróż nie stanowi wykonywania pracy. W
    związku z powyższym taka podróż nie skutkuje obowiazkiem pracodawcy
    wypłacenia wynagrodzenia za ten czas.
    Obowiązek wypłacenia tego wynagrodzenia powstanie gdy w czasie dlegacji
    pracownik będzie pracował w godzinach nadliczbowych. Wówczas przysługuje mu
    wynagrodzenie za ten czas pracy+doddatkowe okreslone w art. 134 K.p.l lub
    zamisat tego czas wolny. Powyższe wynagrodzenie przysługuje niezaleznie od
    diet i innych świadczeń za czas podróży służbowej, gdyz dieta jest
    ekwiwalentem za zwiększone koszty utrzymania w czasie podróży służbowej (SN
    IPRN 35/83)
    Pozdrawiam Joanna

  • 4. Data: 2003-02-21 22:04:10
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > diet i innych świadczeń za czas podróży służbowej, gdyz dieta jest
    > ekwiwalentem za zwiększone koszty utrzymania w czasie podróży służbowej

    czyli jesli dobrze zrozumialem odpowiednim w tym miejscu bedzie wymaganie
    wystawienia delegacji i wyplaty diety za nia a nie naliczanie nadgodzin ?

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 5. Data: 2003-02-23 20:39:15
    Od: "agulha" <a...@N...gazeta.pl>

    > czyli jesli dobrze zrozumialem odpowiednim w tym miejscu bedzie wymaganie
    > wystawienia delegacji i wyplaty diety za nia a nie naliczanie nadgodzin ?

    A co robiłeś między godziną 15 pierwszego dnia a 7 drugiego oraz po 15
    drugiego dnia? Jeśli tylko siedziałeś w hotelu/restauracji albo łaziłeś z
    nudów po obcym mieście - nie należy Ci się płaca za nadgodziny.

    Jeśli np. pracowałeś w siedzibie klienta do 21 - to należy Ci się zapłata za
    nadgodziny od 15 do 21.

    "Wystawienie delegacji" - co to znaczy?! Druk na delegację to powinien być
    zawsze wystawiony i to przed odbyciem delegacji. Inaczej [teoretycznie]
    możesz dostać naganę za nieusprawiedliwioną nieobecność w pracy!

    Dieta owszem należy Ci się, o ile nie masz zwrotu wydatków. Tzn. działa to
    tak, że ALBO bierzesz rachunki z hotelu i restauracji i dostajesz za to zwrot
    pieniędzy, ALBO nie masz rachunków i dostajesz dietę. Przy wyjazdach
    krajowych dieta to śmieszne pieniądze, za czas ponad 12 godzin (!) bez
    noclegu - 19 zł, a z noclegiem - 27 zł, czy jakoś tak...

  • 6. Data: 2003-02-24 07:40:10
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    KONKRETNY PRZYKŁAD to tego całego elaboratu:
    Pracujesz od 7 - 15 np. w Krakowie. Masz delegację do Poznania i wyjeżdzasz
    o 6, to do godz. 7 jest to twój czas prywatny i z tytułu spędzenia godziny
    w pociągu nie masz prawa do wynagrodzenia ani czasu wolnego. O godz. 7
    zaczyna się czas pracy, jeżeli na miejsce dojechałeś o 15 (to chyba musi byc
    dalej niż Poznań) i udajesz się do hotelu to uważa się wtedy , że
    przepracowałeś cały dzień, jeżeli jednak udzasz się do jednostki do której
    byłeś delegowany i tam wykonujesz pracę i będzie to udokumentowane, to jest
    to praca w godzinach nadliczbowych. Jeżeli następnego dnia rozpocząłeś pracę
    6 i pracowałeś do 16, potem jedziesz to masz godziny nadliczbowe -
    przeproacowałeś 8 + 2, podróż nie jest czasem pracy. uffff
    mam nadziję, że pomogło Joanna