PracaGrupypl.praca.dyskusjeCyrograf dla kelnerki. › Re: Cyrograf dla kelnerki.
  • Data: 2009-06-02 20:38:51
    Temat: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Imo, skoro podpisała niech stawi się na jeden dzień do pracy. A potem
    > niech odpowie na parę pytań - jeżeli odpowiedź negatywna to od razu PIP:
    > -czy miała zrobione wymagane badania (nawet zleceniodawca nie powinien
    > dopuszczać zleceniobiorcy do pracy bez wymaganych badań)
    > -czy miała zrobione przeszkolenie BHP (za to nawet w przypadku
    > zleceniobiorów odpowiada zleceniodawca)
    > -czy wykonuje tylko to co ma w umowie zlecenia, czy też inne prace
    > (->pismo do sądu pracy o ustalenie stosunku pracy)

    Tacy mądrzy my tu wszyscy jesteśmy ;-)
    Ale przypuszczalnie dziewczę nie wie nawet co to PIP i BHP ;-)
    Co mimo wszystko nie upoważnia nikogo do wykorzystywania jej niewiedzy i
    naiwności.
    Myślę, że nie byłoby takiego problemu, gdyby ktoś z właścicieli zechciał
    się upewnić, czy jest w pełni świadoma, co podpisuje. Przecież to nie była
    standardowa umowa, tylko obwarowana dość niecodziennymi klauzulami. I
    jeszcze ten weksel.
    Ale sam fakt, że tak się nie stało i nikt jej tego po ludzku nie wyjaśnił,
    świadczy o tym, że szmaciarze po prostu czekali na okazję, żeby dziewczynę
    udupić (nie ją pierwszą zresztą, jak wynika to z artykułu).