PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo zrobic w takiej sytuacji? [troche DLUGIE] › Re: Co zrobic w takiej sytuacji? [troche DLUGIE]
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co zrobic w takiej sytuacji? [troche DLUGIE]
    Date: Thu, 04 Aug 2005 13:49:38 +0100

    >Jestem w podobnej sytuacji. Ciekawi mnie następujący aspekt "nadgodzin"
    >Jestem "konsultantem telefonicznym" obarczonym przy okazji planem
    >sprzedaży, który stanowi 25% oceny pracownika. W przypadku niewyrobienia
    >normy sprzedaży, mogę nadrabiać zaległości pracując za darmo.

    Pracując za darmo? Nadrabiać? Może chodzi o zdobycie prowizji od
    zlecenia (premii)?

    >Jak to
    >wygląda z punktu widzenia KP?

    O ile dobrze kojarzę, to praca za darmo w KP jest zabroniona. Chociaż
    słyszałem o przypadkach podciągania darmowych nadgodzin pod jakieś
    przepisy dotyczące kierowników (masz w umowie o pracę wpisane
    stanowisko kierownicze?).

    >Patrząc na strukturę pracy wygląda to tak, że tylko niewielka część
    >konsultantów pracuje na cały etat. Jeżeli więc reszta nadrabia plany
    >sprzedażowe za darmo to wygląda tak jakby firma miała zatrudnionych
    >wszystkich (lub prawie wszystkich) na całych etatach, a płaci za 1/2,
    >3/4 etatu. (Ci co są na cały etat też nadrabiają sprzedaż, tracą
    >podwójnie po teoretycznie po 8 godzinach pracy powinni dostawać stawkę x
    >2 a nie dostają nic.) Plus sytuacja w pracy kiedy wszyscy pałują się tym
    >czy zrobili target czy nie.

    To jakaś sekta jest czy co?

    >Jak to wygląda z punktu widzenia KP?

    Najlepiej to idź do PIPy i się popytaj, jeśli to takie ważne co w
    jakiś kodeksach piszą.

    Na twoim miejscu bym usiadł i policzył swoją stawkę godzinową. Podziel
    kwotę jaką zarabiasz (pensja + premie + dzikie węże) przez ilość
    przepracowanych godzin. Zadowolony jesteś z wyniku? To siedź sobie tam
    dalej, jeśli nie to zacznij szukać innej pracy. Walki i kłótnie raczej
    do niczego nie doprowadzą, czas który na to zmarnujesz poświęć lepiej
    na zarabianie pieniędzy.

    --
    pozdrawiam
    Bremse