PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo zrobic gdy pracodawca oszukuje? › Re: Co zrobic gdy pracodawca oszukuje?
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co zrobic gdy pracodawca oszukuje?
    Date: Wed, 25 Oct 2006 19:47:30 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 25 Oct 2006 20:27:51 +0200, student <t...@g...pl>
    w <ehoab8$hdk$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > przez prace, wiec jesli nie mozesz pracowac to zadzwon i powiadom nas o tym
    > a my sie dostosujemy". To jest kawalek rozmowy z pracodawca. Powiadomilem
    > ich o tym ze nie bede mogl pracowac na nocne zmiany (do 1 w nocy) bo
    > studiuje dziennie, mam rano do szkoly a poza tym nie mam o tej porze dojazdu
    > do domu. Przez pierwsze 2 tygodnie bylo wszystko ok. Teraz, gdy
    > przepracowalem 40 h chcialem wyjechac na tydzien do domu (pracuje w innym
    > miescie). Powiadomilem ich o tym ze mnie nie bedzie przez kolejny tydzien w
    > miescie. A oni ze juz mnie wpisali na kolejny tydzien.. i to 3 dni !

    Poproś o pisemne zlecenie nadgodzin wraz z rozliczeniem czasu pracy
    podczas jednomiesięcznego okresu rozliczeniowego.

    > i sobota zamiast sobota i niedziela powiedzialem ze nie ma problemu. No i
    > przyjechalem po tygodniu i dowiaduje sie ze wlozyli mi prace na piatek
    > (17:00-1:00) sobote (18:00-1:00) i niedziele (10:00-17:00) !! Kiedy to nie

    Oczywiście dostaniesz 20% więcej kasy za porę nocną - Rozdział V KP?
    Do tego nadgodziny, w niedzielę, wychodzi (1 + 20% za porę nocną) x (1 +
    100% za niedzielę + 100% za porę nocną i nadgodziny) = 360% stawki
    godzinowej.

    [ ... ]
    > Czy jesli mam wypracowanych 40 h to czy mam obowiazek pracowac wiecej i czy
    > moge sie im sprzeciwic?

    Możesz. Żądanie na piśmie potwierdzenia polecenia nadgodzin będzie takim
    sprzeciwem. Oczywiście jest to stawianie sprawy na ostrzu noża i
    eskalacja konfliktu.
    Nagle może się okazać, że nie ma komu tego podpisać.
    A jak już podpiszą, to może sięokazać, że zapomnieli i nie chcą
    zapłacić, a wtedy w Sądzie bedzie jak znalazł.

    > Czy takie negocjacje i sprzeciwianie sie (grzecznie oczywiscie - ale fakt ze
    > i tak teraz sa obrazeni i po prostu wykonuje swoja prace a nimi sie nie
    > przejmuje bo i tak nie mam zamiaru dluzej pracowac niz miesiac probny) moze
    > zaowocowac wypowiedzeniem ze strony pracodawcy?

    Jak ci nie dadzą na piśmie, to w takim przypadku spotkacie się w sądzie.

    Wypowiedz tę umowę, masz tygodniowy okres wypowiedzenia i tyle.

    > Czy jesli natomiast moja umowa na miesiac probny zakonczy sie bez
    > wczesniejszego wypowiedzenia to czy w swiadectwie pracy moga mi napisac
    > jakies negatywne rzeczy o mnie (bo przeciez sa obrazeni i moga chciec zrobic
    > na zlosc)?

    Mogą. Ty możesz poprosić sądu o to, aby stwierdził, czy rzeczywiście
    jest to prawdą, co oni napisali.

    --
    ja czyli jakub
    Revoke.