PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to jest sektor B2B ???? › Re: Co to jest sektor B2B ????
    From: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to jest sektor B2B ????
    Date: Tue, 14 Dec 2004 10:00:11 +0100

    Jackare napisał(a):

    > Uczelnie prowadza badania najczesciej na zlecenia przemyslu. Niezalezne
    > badania naukowe wystepuja w ilosciach sladowych ze wzgledu na chroniczny
    > brak funduszy i nie zmienia tego oplaty wnoszone przez studentow. Badania
    > idace w kierunkach ktore nie sa na reke dominujacym galeziom przemyslu sa
    > blokowane poprzez obcinanie funduszy lub zmiany personalne. Czesto tez
    > prowadzi sie badania i inwestycje nie majace jakigokolwiek uzasadnienia,
    > (vide: inwestycja w niepotrzebny nikomu szpital-moloch ŚlAM w Gliwicach).

    Ja bym jeszcze dorzucił, że w Polsce firmy generalnie nie są
    zainteresowane jakimikolwiek badaniami prowadzonymi przez uczelnie. W
    USA czy nawet w Europie Zachodniej uczelnie i przemysł skutecznie
    współpracują ze sobą z obopólną korzyścią. Te pierwsze mają dzięki temu
    fundusze, natomiast firmy dostają nowe technologie/rozwiązania. I nie
    dotyczy to tylko i wyłącznie kierunków technicznych, chociaż to one z
    oczywistych przyczyn dominują.
    W Polsce - nawet biorąc poprawkę na mniejsze możliwości przedsiębiorstw
    - sytuacja pod tym wzgledem jest bardzo kiepska.

    P. Kręglicki