PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to jest sektor B2B ???? › Re: Co to jest sektor B2B ????
    From: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to jest sektor B2B ????
    Date: Tue, 14 Dec 2004 07:48:30 +0100

    > A ja nie - juz zaczyna brakowac lekarzy na wsiach. Jeszcze troche i
    > dozyjemy czasu ze bogatsze gminy beda sponsorowac lekarzy byle tylko Ci
    > chcieli pracowac w miejscowych osrodkach zdrowia.

    Nie wiem czy są po temu mozliwoci prawne.

    > Marza mi sie rzady technokratyczne ale wiem ze politycy beda zaciekle
    > bronic koryta.

    Broń nas boze przed tym, ale zmartwie Cie: wojna, ustroj, hossa, bessa, sa
    to stany zazwyczaj przejsciowe. Polityka jest procesem zachodzacym w sposob
    ciagly i jako taka raczej nie zniknie, nie znikna wiec i politycy. Ma to
    swoje plusy i minusy.

    > Niech sie sam utrzyma. Skoro to lubi niech to robi juz pracujac. Zreszta i
    > dla filozofow znajdzie sie praca.

    :o)

    > Szkoly i uczelnie wyzsze.

    Zycze powodzenia. Mam wielu znajomych ktorzy konczyli rozne kierunki. Miedzy
    innymi takie o ktorych pisalem. Uwierz ze dla 90% nie ma miejsca na
    uczelniach, choc chcieliby robic kariere naukowa. Tam panuje uklad, a "na
    uklady nie ma rady".
    I tak przykladowo znjoma, IMHO moze nie wybitna ale bardzo dobra absolwentka
    biologii robni doktorat sobie a muzom bez zadnych widokow na kariere na
    uczelni choc bardzo by chciala (jest spoza "ukladu"). Dodatkowo zna
    perfekcyjnie angielski (certyfikat profissiency) i niezle hiszpanski. Na
    koncie pare publikacji itp. Nie chce byc nauczycielem w szkole, nie ma tu
    laboratoriow naukowych i final. Dziewczyna z nieszczesliwa mina projektuje
    ogrody. Robi kase i to niezla, ale rzucilaby to bez najmniejszego zalu gdyby
    mozgla zostac na uczelni.

    > Jak wyzej. Gdy uczelnie beda mialy kase od studentow placacych bedzie je
    > stac na prowadzenie badan(...)

    Nie wiem skad Twoje idealistyczne przekonanie o takim dzialaniu swiata. Albo
    jestes bardzo mlody, albo nie doswiadczyles tzw kopa od zycia, lub nie
    doswiadczyles dzialania "ukladow".

    Uczelnie prowadza badania najczesciej na zlecenia przemyslu. Niezalezne
    badania naukowe wystepuja w ilosciach sladowych ze wzgledu na chroniczny
    brak funduszy i nie zmienia tego oplaty wnoszone przez studentow. Badania
    idace w kierunkach ktore nie sa na reke dominujacym galeziom przemyslu sa
    blokowane poprzez obcinanie funduszy lub zmiany personalne. Czesto tez
    prowadzi sie badania i inwestycje nie majace jakigokolwiek uzasadnienia,
    (vide: inwestycja w niepotrzebny nikomu szpital-moloch ŚlAM w Gliwicach).

    Pozdro
    --
    Jackare