PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to jest sektor B2B ???? › Re: Co to jest sektor B2B ????
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to jest sektor B2B ????
    Date: Mon, 13 Dec 2004 13:46:44 +0100

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:9ej86hbtknzq.1l0wohl0n0ps2$.dlg@40tude.net...

    > To tylko jedna strona medalu. Dziwne np. ze Toyota buduje zaklady
    > produkcyjne w GB, a IBM lokuje produkcje dyskow twardych na wegrzech.

    Oto kawalek z wywiadu z prezesem Fujitsu Siemens w Businessman Mag.:

    "A nie uważa pan, że to dosyć dziwne, że firma produkująca komputery ma
    cztery zakłady w Niemczech, piąty w USA, a żadnego w Azji, w chwili, kiedy
    różnice w płacach pomiędzy Niemcami a np. Chinami są ogromne?

    To prawda. Ale płace to niewielka część kosztów wyprodukowania komputera.
    Dużo istotniejsza jest elastyczność, umiejętność bardzo szybkiego
    dostosowania się do wymagań klienta, wysoka jakość, innowacyjność oraz to,
    że posiadamy tutaj w Niemczech infrastrukturę, która pozwala nam na szybkie
    wysłanie produktu do każdego kraju na świecie. Korzyści, przynajmniej na ten
    moment, przeważają nad minusami - więc dlaczego mielibyśmy się przenosić z
    Niemiec?"

    http://businessman.onet.pl/artykul.html?DB=162&ITEM=
    1200639&M=LU

    > Tak, bede zadowolony. Zadowolenie studentow mam w pewnej czesci ciala.

    Ja sie osobiscie ciesze, ze zalapalam sie na bezplatne studia :), ale jesli
    ktos daje argumenty spoleczne (chronic biednych) na utrzymanie bezplatnosci
    studiow, to nie widzial dziennych magisterskich na atrakcyjnych kierunkach.
    Tam wiekszosc to miastowi z rodzin o w miare dobrej sytuacji materialnej, z
    rodzicami z wyzszym czy co najmniej srednim wyksztalceniem. Tacy, co
    wzrastali w otoczeniu stymulujacym uczenie sie, byli w dobrej podstawowce,
    po ktorej trafili do dobrego liceum (za moich czasow gimnazjum nie bylo), po
    drodze mieli rozne ciekawe zajecia dodatkowe fundowane przez rodzine, jesli
    trzeba to korepetycje i lekka reka dostali sie tam, gdzie bylo teoretycznie
    kilkunastu kandydatow na miejsce (w praktyce, z tych kilkunastu dziesieciu
    moglo w ogole nie przystepowac do konkurencji). Tak to wyglada tam, gdzie
    byly egzaminy, bo konkurs swiadectw promuje mniejsze miejscowosci i wsie -
    ale na tych najbardziej atrakcyjnych kierunkach byly egzaminy.

    Z kolei na platne szli w wiekszosci ci, ktorzy sie nie dostali na dzienne
    magisterskie na panstwowej uczelni. Przekroj spoleczny wygladal w tej grupie
    inaczej. Wcale nie "bananowa mlodziez".

    Bezplatne studia oznaczaja, ze calosc spoleczenstwa sklada sie na wzglednie
    bogatych - bo to oni sie dostaja na bezplatne dzienne mgr na panstwowych
    uczelniach majac od dziecka dostepne dobre warunki do rozwoju (jak rodzina
    nie nauczy motywacji i nie dostarczy stymulacji intelektualnej, to poza
    wyjatkowymi przypadkami zaden talent nie pomoze.) Ci wychowywani w gorszych
    warunkach z gorszym dostepem do wyksztalconych osob, rozrywek kulturalnych,
    ksiazek, stymulacji intelektualnej, dobrych nauczycieli - odpadaja i drugi
    raz placa, zwykle zreszta za towar gorszej jakosci niz ten dawany w
    prezencie tamtej grupie.

    Ludzie o lewicowych pogladach powinni wiec popierac platne studia plus dobry
    system stypendiow - gdyby im sie chcialo nad tym glebiej zastanowic :)

    I.