PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo sądzicie o mojej sytuacji ? › Re: Co sądzicie o mojej sytuacji ?
    From: Tomasz Sapalski <b...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co sądzicie o mojej sytuacji ?
    Date: Tue, 05 Aug 2003 13:09:32 +0200

    cześć,
    masz obawy, czy dostaniesz jakąś pracę po studiach doktoranckich
    (telekomunikacja). W Polsce najczęściej jest tak jak pisał Jacek, czyli
    ciężko znaleźć firmę, która przyjmie doktora bez praktyki. Ale jest to
    tylko częściowa prawda, są też firmy (będąc na uczelni obiją Ci się o uszy)
    , które właśnie doktorantów zatrudniają najczęściej (współpracują z
    wojskiem, instytutami morskimi itp). Mają "wtyki" na prawie każdej
    katedrze, a zdarzają się przypadki, że prowadzą je profesorowie pracujący
    na uczelni. Dowiedz się o takich katedrach i firmach powiązanych z nimi,
    jak się wykażesz, masz duże szansę na ciekawą i dobrze płatną pracę. Jeśli
    nie znajdziesz takiej katedry, to też nic straconego. Będąc na
    doktoranckich będziesz musiał brać udział w konferencjach, nierzadko
    zagranicznych. Oczywiście może się zdarzyć, że nigdzie nie będziesz
    jeździł, tylko siedział na uczelni i uczył studentów, ale popytaj
    doktorantów na katedrach jak to jest u nich, będziesz miał rozeznanie.
    Zachodnie firmy mają zupełnie inne podejście do tytułu doktora. Oni się
    szczycą ilością pracowników z tytułami, ilością patentów itd. Jeżeli
    będziesz dobry, sami Cię wypatrzą i zaproponują współpracę. Szczególnie
    firmy holenderskie, ale czasem również francuskie. W Europie zachodniej
    młodym ludziom nie chce się uczyć po 15 lat, skoro można dorobić się i
    utrzymać rodzinę ucząc się połowę tego czasu. Dlatego młody, niezwiązany
    człowiek z tytułem doktora jest dla nich smakowitym kąskiem :-). Jeżeli
    faktycznie miałeś dobre oceny na studiach to nie pownieneś mieć problemu z
    wybraniem najodpowiedniejszej katedry. Mam nadzieję, że pocieszyłem i
    tchnąłem trochę wiary.

    pozdrawiam,
    saper