PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo powiedziec szefowi gdy ten mowi... › Re: Co powiedziec szefowi gdy ten mowi...
    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co powiedziec szefowi gdy ten mowi...
    Date: Mon, 23 Nov 2009 23:23:16 +0100

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:heetpe$ren$1@node1.news.atman.pl...
    > ... wprowadzacie mnie w blad
    > ... robicie ze mnie idiote
    > ... podajecie mi nieprawdziwe informacje
    > ?
    >
    > Oczywiscie obie strony wiedza, ze zaden blad ani dezinformacja nie
    > nastapila.

    To zależy od kontekstu sytuacyjnego.
    1. Jeżeli kontekstem jest rozmowa o wynagrodzeniu, awansach, podziale zysków
    z projektu, kwestie odpowiedzialności, zasługi dla firmy itp walczyć do
    upadłego i wykazać w opraciu o fakty i dowody że szef nie ma racji.
    2. Jeżeli kontekstem jest np rozmowa z klientem i swego rodzaju gra w
    dobrego i złego policjanta w wyniku której ma być ugrany kontrakt to reakcja
    powinna zależeć od zaplanowanych ustaleń. Nie wierzę jednak że przełożony
    chciałby wciągnąć w tego typu rozgrywki stronę nieuświadomioną o celu.

    Ad1. Jeżeli "szef" to posiadacz zasobów firmy który decyduje o ich podziale
    to taka rozmowa może nic nie dać. Jego argumentacja choć bzdurna może być
    nastawiona tylko na to by nie podwyższyć wynagrodzeń lub nie wypłacić
    dodatkowych profitów bądź umniejszyć zasługi pracowników których uznanie
    mogłoby prowadzić do ubiegania się o dodatkowe wynagradzanie. Argumentacja
    zwrotna pracowników nie zostanie uznana lub wywoła dalszą agresję która może
    się przenieść na pola relacji innych niż zawodowe ("nigdy was nie lubiłem
    Kowalski, jesteście kombinator i podnosicie się na ręke ktora was karmi"...)
    Jeżeli szef to przełożony - pracownik firmy- może być różnie z dużą szansą
    na to że poparta faktami argumentacja dotrze. Gorzej gdy takie stawianie
    sytuacji to obrona własnego tyłka przed jego przełożonymi wynikająca z braku
    wiedzy lub braku kompetemcji w pełnionych obowiązkach
    --
    Jackare