PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiekawy tekst o przyczynach bezrobocia › Re: Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia
    From: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia
    Date: Sun, 23 Jan 2005 09:05:03 +0100

    Dnia 23.01.2005 Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał/a:

    > Problem z panem Michalkiewiczem jest taki ze:

    poproszę o odniesienie się do _tego_ tekstu i podanie konkretnych
    cytatów potwierdzających, że:
    > - pisze pozornie prosto o rzeczach trudnych traktujac temat po lebkach i
    > jedynie dotykajac wiercholka problemu
    > - przedstawia argumenty w sposob odpowiadajacy hipotezie w celu wykazania
    > slusznosci swojej tezy bez chocny proby spojrzenia na problem od drugiej
    > strony

    I jeszcze jedno:
    > miejsc pracy - przenoszenie ich do "tanich" miejsc pracy jak Chiny (dniówka
    > poniżej 1 USD), outsourcing (Nike, Adidas, .... nie maja juz ani jednego

    hm, mam wobec tego pytanie. Jeśli produkcja jest przenoszona do Chin,
    gdzie cena za roboczogodzinę jest, powiedzmy, 10x mniejsza, to co się
    zmienia? Spadają koszty wytworzenia produktu końcowego, czyż nie? Czy
    nie wolno producentowi obniżać tych kosztów? Tym bardziej, że zazwyczaj
    prowadzi to do obniżenia cen?
    I nie mów, że ludzie przez to tracą pracę. Można oczywiście _sztucznie_
    utrzymać miejsca pracy, ale to dopiero do niczego nie prowadzi.
    20 lat temu w Polsce prawie wszyscy mieli pracę. Zaś telewizor kolorowy
    sobie kupić - to było osiągnięcie. I nie dlatego, że go "niebyło" -
    były, w PEWEXach na przykład. Tylko ludzi nie było na nie stać, mimo, że
    mieli pracę. Teraz telewizor kolorowy jest w zasięgu, nie zawaham się
    powiedzieć, przeciętnego studenta, roznoszącego ulotki. I sądzę, że jest
    bardziej w zasięgu niż 20 lat temu telewizor czarnobiały (to dla tych,
    co stwierdzą, że to "postęp" obniżył ceny; owszem; ale postęp związany
    również z potanieniem produkcji).

    pozdrawiam,

    > pracownika, praca czasowa (po co siec ksiegarni ma zatrudniac pracownikow
    > na etat jak potrzebni sa rano miedzy 6 a 9 a potem po poludniu), a nawet
    No właśnie - po co? Po to,żebyś Ty (i każdy, włącznie z tym pracownikiem
    księgarni, który zarobiłby co prawda więcej...) płacił, dajmy na to, 50%
    więcej za każdą książkę? Ja wolę iść do księgarni, gdzie kupię taniej...

    > praca bezplatna na zasadzie wmawiania ludziom ze tak zdobeda doswiadczenie
    > (swietnym przykladem jest np. MTV ktore bazuje na bezplatnych
    > pracownikach).
    Głupota ludzi. W MTV pracują ci, co chcą się tam pokazać. I nikt im nic
    nie wmawia... Jeśli się na to godzą, znaczy, że sam fakt pokazania buzi
    w TV jest im odpowiednim wynagrodzeniem.

    > Przyklady jak to firmy likwiduja za kare zaklady w ktorych
    > powstaly zwiazki zawodowe,
    Winą są "ustawy o związkach zawodowych", które nadają takim związkom
    inne prawa niż pozostałym stowarzyszeniom. Bo niby czemu? Jak chce
    załozyc Stowarzyszenie Miłośników Lepienia Bałwanów Z Marchewką Zamiast
    Nosa to mam inne uprawnienia (kardynalnie inne) niż Związek Zawodowy
    Lepiaczy Bałwanów Z Marchewką Zamiast Nosa?

    > jak przenosza produkcje miedzy rajami podatkowymi
    I dobrze. Wole zapłacić 30% mniej za telewizor, radio, mały fiat niż 30%
    więcej i mieć świadomość, że te 30% wsparły budżet jakiś...

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    I'm Italian and euros are killing me enough as it is,