PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiaza a praca › Re: Ciaza a praca
    From: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciaza a praca
    Date: Thu, 3 Feb 2005 08:41:35 +0100

    Dnia 03.02.2005 ktos <n...@k...onet.pl> napisał/a:
    > W tym rzecz, ze jesli te przywileje maja byc zachowane/zwiekszane to powinno
    > je finansowac panstwo (jestes gotow placic 1-2% wiecej podatkow ?)
    > a nie konkretny pracodawca.
    > Czy spotkales sie kiedykolwiek z pretensjami, ze ktos bierze zasilek
    > rodzinny? Bo ja nie. Finansowany jest z budzetu i w zaden sposob nie obciaza
    > i nie dezorganizuje pracy pracodawcy.
    O, to się spotkaj :-) Ja na przykład wyrażam taki sprzeciw.
    Wiem, że jak się kradnie "wszystkim" (czyli z podatków), to nikt
    konkretny się nie wkurza ("bo ten obok też płaci"), a jak zabiera się
    jednemu, to on zaczyna krzyczeć...
    Ale weź pod uwagę, że zwiększenie podatku (żeby finansować ten "zasilek
    rodzinny") obciąża przedsiembiorcę. Zmniejsza mu się opłacalność
    biznesu. Mniej inwestuje, przez co powstaje mniej miejsc pracy. Proste
    jak budowa cepa...
    Uczciwiej by było właśnie, jakby to _pracodawca_ mógł (ale mógl, a nie
    musiał) w umowie napisać takiej Pani Krysi, że jak zajdzie w ciążę, to
    będzie jej płacić np połowę pensji przez rok, o ile potem ona wróci do
    niego. Jeśli Pani Krysia byłaby dobrym i cenionym pracownikiem, toby
    pracodawca na to poszedł (tym bardziej, że wiele drobniejszych prac
    mogłaby ona wykonywać w czasie tego "urlopu"). No, ale wtedy trzebaby
    znieść urzędy, które teraz przyznają zasiłki rodzinne... i ilu
    niepotrzebnych duposiadów[1] straciłoby pracę... i ile okazji do
    dostania "prezentów" od starających się o w/w zasiłek rodzinny...

    pozdrawiam,

    [1] 99.8% urzędników państwowych

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org