PracaGrupypl.praca.dyskusjeChore wymagania pracodawców › Re: Chore wymagania pracodawców
    From: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Chore wymagania pracodawców
    Date: Thu, 20 Mar 2003 23:37:48 +0100

    > Jezeli musi doplacac do tego interesu to tak - mimo wszystko wartosc
    > pracownika da sie wyliczyc jako sume jego kosztow ponoszonych obecnie i
    > wartosc wiedzy, ktora zdobyl.

    Wartość pracownika da się wyliczyć prościej: strumień zysku, jaki przynosi
    firmie. Cena to jedna z podstawowych metod walki konkurencyjnej. Także cena
    pracy. Konsumenta (np. pracodawcę kupującego pracę) nigdy nie interesuje
    struktura kosztów producenta, tylko proponowana cena. Gdy idę do sklepu,
    kupuję tańsze bułki, jeśli oferują porównywalną jakość. I nie obchodzi mnie,
    jaka struktura kosztów kryje się za ich wypiekiem i czy dla piekarza te
    bułki są deficytowe. Pracodawca też nie zatrudni droższego pracownika, bo
    "panie, ile to ja na studia wydałem, a na kursy, a na certyfikaty, mój
    Boże!". Chcesz lepszych płac? Reformy rynku pracy i gospodarki, panie, nic
    więcej, zamiast sztucznego podbijania ceny pracy. I oszczędności, a nie
    bierząca konsumpcja. Gospodarka nigdy nie bogaci się konsumpcją. Bogacenie
    się to wynik oszczędności włożonych w inwestycje.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++