PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chce zalozyc nowa firme (pierwsza w moim zyciu)...

  • 1. Data: 2004-03-04 14:56:28
    Temat: Chce zalozyc nowa firme (pierwsza w moim zyciu)...
    Od: "Mafik" <m...@a...net>

    ...jakies za, jakies przeciw?

    Ogolnie, zeby wiadomo bylo o co chodzi. Mam dosyc pracowania dla ludzi, z
    ktorymi sie nie dogaduje albo ciagle jakies problemy widza ze mna lub ja z
    nimi.
    Ogolnie chcialme sie skupic na dzialalnosci handlowej lub produkcyjnej, jako
    ze wydaje mi sie, ze z takiej jest szansa jako tako wyjsc na swoje (pod
    warunkiem, ze trafi sie w odpowiednim momencie na odpowiedni rynek zbytu).
    Zastanawiam sie nad wzieciem rowniez kredytu specjalnego rzadowego z BGK
    (kredyt dla absolwentow na rozpoczecie wlasnej dzialalnosci gospodarczej).
    Czy ktos z grupowiczow mial przyjmnosc sie w cos takiego bawic. Jak bardzo
    realna jest szansa dostania takiego kredytu? Spotkalem sie z opiniami, ze
    latwiej jest dostac kredyt na samochod dostawczy (150 tys zl) niz to
    "dofinansowanie" (ok. 40-60 tys zl) na rozpoczecie wlasnej dzialalnosc -
    zdaje sie nazywa to sie: wlasna firma.
    Za wszelkie informacje bede bardzo wdzieczny.
    a moze jest ktos na grupie, kto tez chce sie zmierzyc z taka inicjatywa, ma
    jakis pomysl na zycie, ale boi sie sam go zrealizowac. Jak sie zbierze pare
    osob, to zawsze bedzie latwiej cos sklecic razem.

    --
    Pozdrawiam, Mafik
    GG: 157012

  • 2. Data: 2004-03-05 11:45:32
    Temat: Re: Chce zalozyc nowa firme (pierwsza w moim zyciu)...
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    tyle samo za co i przeciw hehe ale w dobie bezrobocia tworzenie msca pracy
    jak najbardziej wskazane.

    Co do kredytu na rozp. DG z BGK to hest to niedopracowana fikcja, sam
    staralem się o kredyt.... dużo łatwiej i bezpieczniej wziąć kredyt gotówkowy
    lub jakiś inny (stworzenie spółki lub jej kupno), bo możesz teoretycznie
    nabyc autko w leasingu) ale musalbyc troche grosza wplacic, zeby nie
    przedkladac papierów o dochodach, bo ich nie masz. Lepiej wiec albo poszukaj
    wspolnika,albo zacznij dzialac z tym co masz.

    ps. o ten kredyt w BGK sam sie ubiegalem; tandeta i lichwa w jwdnym!!! Na
    wspolpracy z BGK (z tym kredytem) pojdziesz szybciej z torbami niz sie
    wydaje.

    Troche lepsze warunki ma za to fundusz Micro-tam popytaj.

  • 3. Data: 2004-03-05 23:23:30
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Thu, 4 Mar 2004 15:56:28 +0100, gdy "Mafik"
    <m...@a...net> napisał:

> [...]
    >Czy ktos z grupowiczow mial przyjmnosc sie w cos takiego bawic. Jak bardzo
    >realna jest szansa dostania takiego kredytu?

    Gdziekolwiek byś nie uderzał (bardzo sensowny wydaje się być fundusz
    Mikro) to musisz mieć biznesplan i żyrantów. Czyli jeśli wiesz co chcesz
    robić i masz kogoś kto za Ciebie poręczy, żaden problem...
    (Tak, łatwo powiedzieć)

    Na Twoim miejscu zacząłbym od myślenia jaką działalność chcesz
    rozkręcić, a potem myślał o dofinansowaniu :)

    Robert

  • 4. Data: 2004-03-06 10:59:07
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał(a):

    > Na Twoim miejscu zacząłbym od myślenia jaką działalność chcesz
    > rozkręcić, a potem myślał o dofinansowaniu :)

    Może dobrze byłoby jeszcze pomyśleć o "żółtych papierach" na wypadek
    gdyby prokurator lub komornik dobrał się do tyłka z powodu niewypłacalności
    kredytowej. Słyszałem, że sporo działaczy biznesowych takie coś ma - na
    wszelki wypadek.
    Dobrze też spisać testament na wypadek gdyby interes się udał i Ruscy
    przyszli, żeby "zapewnić ochronę". Specjaliści od biznesu twierdzą,
    że mafia sycylijska w porównaniu z ruską to instytucja dobroczynna.

    Marek

  • 5. Data: 2004-03-27 21:47:13
    Od: "libra" <l...@o...pl>

> [...]
    > Zastanawiam sie nad wzieciem rowniez kredytu specjalnego rzadowego z BGK
    > Za wszelkie informacje bede bardzo wdzieczny.

    1. pomyśl co chcesz robić.
    2. jeśli masz pomysł na produkt, zrób jeden egzemplarz
    i sprzedaj. Za uzyskane pieniądze zrób dwie sztuki i sprzedaj.
    3. jak uda Ci się sprzedać 100 sztuk, zastrzeż wzór.
    4. jak uda Ci się sprzedać 1000 szt. weź kredyt i produkuj dalej.
    5. nie dawaj nigdy towaru na kredyt. Kto nie płaci ten nie kupuje.
    6. nigdy żadnych wspólników. Wyjątek: rodzice, rodzeństwo, żona.