PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Re: Cala prawda o Polsce
    From: "" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cala prawda o Polsce
    Date: 29 Aug 2003 23:51:44 +0200

    Użytkownik "MIchal" <domichala@_wytnij_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bili1v$df6$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No pewnie ze nie. Za to na miejsce zlikwidowanego gornictwa pojawi sie
    > gornictwo rentowne. Albo
    > import wegla zza granicy, jesli bedzie sie to oplacac. Podobnie z
    > hutnictwem.

    Zaraz, ma sie pojawic rentowne gornictwo a w wyniku tego wsrod innych branz ma
    sie stworzyc branza nierentowna?

    > OK. Jesli jest potrzebna, na pewno odrodzi sie w postaci przynoszacej zyski.
    A jakie sa branze niepotrzebne?
    Kazda spelnia jakies zadanie, ale jakos zawsze czesc z branz bedzie
    nierentowna.
    A wynika to z tego, ze globalna rentownosc gospodarki jest rowna zeru.

    > zamykamy.

    > Ze wciaz jest pelno ludzi, ktorzy maja swieze pomysly na biznes.
    Wiec to ma zrodzic wieksza liczbe rentownych branzc a zmniejszyc
    nierentownych, ale wlasnie dlatego upadaja branze nierentowne i
    pojawiaja sie kolejne nierentowne, gdyz istnieje mechanizm on ma zysk a
    ty strate, razem wychodzicie na zero. Aby sie pojawil nowy biznes potrzeba
    pozyczyc pieniadze, a jesli taki biznes bedzie chcial zarobic i splacic
    pozyczke,
    to musi ktos wygenerowac wieksza strate, ktora zbilansuje i zysk i wysokosc
    odsetek.

    > Przepraszam, ale nie pojalem sensu wypowiedzi. Mechanizm rynkowy powoduje
    > likwidacje rynku, czy tak?

    Tak.
    Zmniejsza fizyczna produkcje.
    Nie zauwaza sie tego w pelni, gdyz obecnie produkcja rosnie, gdyz zwieksza ja
    udzialnie nowych kredytow.
    Ale podam ci wzor na zminiejszanie sie produkcji.

    qs=[(kw+ko+t)/(kw+ko+t+(pk+so)/m)]*q

    q- wolumen produkcji,
    qs- sprzedany wolumen produkcji,
    kw- jednostkowe wydatki na produkcje q z kapitalu wlasnego,
    ko- jednostkowe wydatki na produkcje q z kapitalu obcego,
    t - wydatki i wplywy z podatkow i innych oplat na rzecz panstwa w przeliczeniu
    na wolumen produkcji q.
    m - jednostkowa marza naliczona na poszczegolne sztuki z wolumenu produkcji q.

    Zaleznosc dla wszystkich podmiotow gospodarczych.
    wplywy=wydatkom
    (kw+ko+t+(pk+so)/m)]*qs=(kw+ko+t)*q

    Klus