PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na pozarcie

  • 11. Data: 2005-12-06 22:21:54
    Temat: Re: CV na pozarcie
    Od: Emi <e...@c...pl>

    WL napisał(a):

    > Dzieki za uwagi.
    > Co do szkolen - bylem w spolce macierzystej, za granica, przez kilka
    > dni, zeby obejrzec strukture organizacyjna firmy i pracownikow w
    > dzialaniu. Poniewaz tamten oddzial jest pod wzgledem zatrudnienia 10x
    > wiekszy niz polski - mialo to na celu oczywiscie nauke. Nie bylo
    > natomiast szkoleniem sensu stricte - w formie
    > wykladu/cwiczen/egzaminu/papierka - jak to zgrabnie ujac?

    z tgo co piszesz, to bardziej na staż niż szkolenie wyglądało...

    --
    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 12. Data: 2005-12-06 22:52:11
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > z tgo co piszesz, to bardziej na staż niż szkolenie wyglądało...

    Co nie zmienia faktu, ze warto o tym wspomniec ;-)
    Zawsze to jakas porcja wiedzy nie akademickiej, a to jest cenne.

    PiotrG

  • 13. Data: 2005-12-06 23:39:15
    Od: Emi <e...@c...pl>

    PiotrG napisał(a):
    > Co nie zmienia faktu, ze warto o tym wspomniec ;-)
    > Zawsze to jakas porcja wiedzy nie akademickiej, a to jest cenne.

    no ba!

    nawet trzeba wspomnieć :)

  • 14. Data: 2005-12-07 06:45:39
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    leszek napisał(a):

    > Nie pisz w trzeciej osobie (pracował, odbywał), ale w pierwszej (pracowałem,
    > odbywałem). Nie jesteś Juliuszem Cezarem.

    A to ciekawe, zwłaszcza, ze niektórzy na grupie zalecaja wlasnie trzecia
    osobe.
    Zdecydujcie sie ludzie w koncu ... ;-)

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 15. Data: 2006-01-01 21:34:44
    Od: krzywołap <k...@j...hopto.org>

    Dnia Wed, 07 Dec 2005 07:45:39 +0100, czarny napisało:
    --> leszek napisał(a):
    -->
[...]

    Ciekawe kto na takie drobiazgi zwraca uwagę.

    --
    *-------------*
    | Krzywolap |

  • 16. Data: 2006-01-02 16:31:46
    Od: a...@p...fm

    > Nie jestem znawcą, ale wydaje mi się, że jest to kalka z angielskiego, gdzie
    > rzeczywiście w CV nie używa personal pronoun I, ale czasownika w past tense
    > np. worked, managed. Jednak w angielskim to nie jest trzecia osoba, ale
    raczej
    > tryb bezosobowy. Najlepiej zresztą unikać czasowników: zamiast "ukończyłem
    > szkołę wyższą w roku ...", napisac "szkoła wyższa .. , rok ukończenia ...".
    Po
    > prostu - takie jest moje prywatne odczucie - jak czytam "ukończył", to moje
    > pierwsze wrażenie, pytanie jest takie "kto ukończył ?".

    W języku polskim raczej nie należy do zwyczaju pisać o sobie w trzeciej
    osobie, chyba że ma być to jakiś zabieg literacki ;-) Może się to podobać lub
    nie, ale uważam, że rzeczowniki odczasownikowe typu "administrowanie" będą
    dużo neutralniejsze. Oczywistym jest, że autorem CV jest jego główny bohater -
    po co więc narażać się na rozdrażnienie kogoś 3. osobą?

    pozdrawiam
    Anna Tupaj