PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrakuje listonoszy › Re: Brakuje listonoszy
    From: robbi <r...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brakuje listonoszy
    Date: Tue, 03 Jul 2007 13:24:52 +0200

    Immona napisał(a):

    > Niedawno byla tu dyskusja, w ktorej kolega Jackare opisal przyczyny
    > zmniejszenia sie atrakcyjnosci pracy listonosza. Przyczyny sa takie, ze
    > mlode pokolenie nie uwaza, ze listonoszowi nalezy sie napiwek za
    > wykonanie jego pracy, podczas gdy dotad listonosz mogl z tych napiwkow
    > dorobic do pensji 2-3 tys. zl, jesli dobrze pamietam posty Jackare.

    Pocztowi HRowcy oficjalnie zakladali iż listonosz z tzw. "koncowek" ma
    druga pensje. Co do braku ludzi wynika to tez po czesci z tego ze poczty
    w innych krajach (a w szczegolnosci IRL i UK) tez maja braki kadrowe i
    polscy listonosze/asystenci sa dla nich atrakcyjnymi pracownikami - z
    drugiej strony poczty te oferuja pieniadze nierealne do zarobienia w PP.
    Mechanizm zazwyczja jest taki ze z jednego UP jedzie ktos do pracy, a po
    paru miesiacach sciaga kumpli. I tak np w pare dni urzad potrafi zostac
    bez doreczycieli. Dodatkowo sytuacja jest o tyle skomplikowana ze
    wiekszosc konczy swoja wspolprace z PP w formie porzucenia miejsca pracy
    - czyli najzwyczajniej w swiecie nie przychodzi do roboty bez
    jakiegokolwiek slowa/wypowiedzenia.

    Co do wynagrodzenia - w roznych rejonach kraju jest rozne. PP nie ma
    jedolitej siatki plac dla calego kraju. Co zreszta jest tez jedna z
    przycyzn ciaglego wrzenia w tej firmie.

    --
    pzdr
    robbi

    Kto ma szplina i cos z gorem ten kij tonka nad jeziorem.