PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak pracy czy... (długie) › Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    From: Paweł Pollak <p...@m...ic.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Date: Sun, 9 Jun 2002 20:54:32 +0200
    <acrd0b$2qc$1@katmai.magma-net.pl> <acsrhl$r9h$1@news.onet.pl>
    <acubgg$h0l$1@katmai.magma-net.pl> <acubnh$qge$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <acvebt$e71$8@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    <acvijt$ldi$1@sunflower.man.poznan.pl> <ad1thn$jnh$2@katmai.magma-net.pl>
    <ad5luu$o92$1@sunflower.man.poznan.pl> <ad6602$iuj$1@katmai.magma-net.pl>
    <ad7kb9$c38$1@sunflower.man.poznan.pl> <addjjo$dsg$1@katmai.magma-net.pl>
    <addo7b$r86$1@news.tpi.pl> <ade8hl$6nq$1@katmai.magma-net.pl>
    <3...@n...dialog.net.pl> <adjg9k$ssi$1@katmai.magma-net.pl>
    <3...@n...dialog.net.pl> <adokpb$ouf$1@katmai.magma-net.pl>
    <3...@w...pl>

    Użytkownik "No Name" napisał w wiadomości
    > Dlaczego sądzisz, że lepiej wykształceni wybiorą lepszy parlament? Może
    > wybiorą lepszy dla siebie, a gorszy dla innych?

    Z doświadczenia. Mniej wykształceni dominują w elektoracie Samoobrony i
    LPR. Chyba że uważasz, że premier Lepper i prokurator generalny Rydzyk to
    jest optymalne rozwiązanie dla Polski, a dla rolników i katolików w
    szczególności.

    >Może lepiej, żeby
    > większe prawo mieli pracowici, a może bogaci, bo oni lepiej wiedzą jak
    > pomnażać pieniądze?

    Można, tylko że to niepraktyczne, bo kryterium pracowitości nie jest
    konkretne, a bogactwa zmienne i trzeba by za każdym razem sprawdzać, do ilu
    głosów ma prawo dany obywatel. A przy maturze sprawa jest jasna.

    >To, co proponujesz jest odgrzewaniem poglądów
    > pewnego Greka, mających tradycję liczoną w tysiącach lat.

    To, co proponuję, ma z poglądami pewnego Greka niewiele wspólnego, tylko nie
    wiem, czy nie znasz poglądów tego Greka, czy nie przyjrzałeś się mojej
    propozycji.

    >Skoro ich
    > realizacja nigdzie nie funkcjonuje do dzisiaj - musi być jakaś
    > obiektywna tego przyczyna -

    Realizacja poglądów Greka czy moich?

    >nie masz innej możliwości, niż zrealizować
    > swoje spojrzenie na świat w drodze rewolucji, czyli narzucić poglądy
    > siłą. Wtedy byłbyś jednak bliższy komunistom, niż liberałom.
    > (...)

    Podziwiam moich adwersarzy. Informują mnie, co myślę albo co powinienem
    zrobić, a potem to dyskredytują. Nie zamierzam swojej propozycji wprowadzać
    w życie inaczej jak głosując na polityka, który przedstawi podobny postulat
    (a takiego nie ma i nie będzie), co nie zmienia faktu, że mogę wyrażać swoje
    opinie, jak coś powinno wyglądać, nawet jeśli jest nierealizowalne.

    > Ludzie zwykle robią to, co jest dobre dla nich.

    Czyli mam rozumieć, że z powyższą tezą się nie zgadzasz?

    >Bardzo szybko mogłyby
    > pojawić się ustawy, że podatki płacą tylko niewykształceni oraz
    > blokujące dostęp do kształcenia (numerus clausus), podobnie jak
    > środowiska adwokackie blokują dostęp do zawodu innym.

    No tak, to już widzę, że tylko rzuciłeś okiem na moją propozycję. W Polsce
    ludzi uprawnionych według mojego systemu do oddania dwóch głosów jest ok.
    30%. Nawet zakładając, że głosowaliby oni tylko na wykształconych (co nie
    jest przecież powiedziane), to co najwyżej mniej byłoby Samoobrony, a więcej
    PO. Tyle.

    > Sekwencja zdarzeń jest taka: pracodawca inwestuje, zatrudnia
    > pracowników, pracownicy tworzą wartość dodaną, pracodawca bierze
    > wszystko, część odpala pracownikowi, a w jego imieniu ZUSowi. Pracodawca
    > daje "ze swojego" w sensie prawnym, natomiast fizycznie pieniądze biorą
    > się z pracy. Rola pracodawcy polega na tym , że ponosi ryzyko i
    > organizuje pracę, co powinno skutkować większą wartością dodaną.
    > Pracodawca nie istnieje bez pracowników. Skoro to pracodawca za wszystko >
    płaci i do wzystkiego dokłada, to skąd bierze pieniądze?

    Zapomniałeś dodać, że pracownik bez pracodawcy nie istnieje i nie mógłby
    tworzyć tej wartości dodanej. To uwaga na marginesie, bo ten wykład nijak ma
    się do kwestii, czy istotne jest, z czyjej formalnie kieszeni płacona jest
    składka.

> [...]
    > (posłuchaj w telewizorze, jak skamlą, że brak ...., potem przejrzyj
    > serwisy pracy i ogłoszenia, przekonasz się, że nie znajdziesz tam ŻADNEJ
    > informacji w temacie)
    > - nie potrafią sformułować ogłoszenia o pracę (powtarza się jedynie
    > komunały o pracy w "młodym dynamicznym zespole", identyczne ogłoszenia
    > dotyczą pracy za 1k5 i 15k wynagrodzenia)
    > - prowadzą rekrutację w sposób opieszały i niefachowy, co zniechęca
    > pracowników do podejmowania decyzji o zmianie pracy, a podejmowanie
    > nowej jest często wyborem nieoptymalnym z punktu widzenia obu stron.

    I co wynika z tego wykładu?

    > Od pracodawcy oczekuje się więcej, pnieważ jego możliwości są większe.

    Tak? To dlaczego nie zostaniesz pracodawcą? Będziesz miał większe
    możliwości.

    Paweł