PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak odprawy?? › Re: Brak odprawy??
    From: "PPHU EDBOL sp. z o.o." <o...@e...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brak odprawy??
    Date: Mon, 14 Jun 2004 14:05:24 +0200

    cześć - nie jest specjalistką od tych spraw - ale podejrzewam, że jeśli
    Twoja żona rozwiązała umowę za porozumieniem stron to żadna odprawa jej nie
    przysługuje. Pracodawca chyba celowo zrobił taki krok. Odprawy przysługują w
    przypadku zwolnień grupowych, kiedy to pracodawca daje wypowiedzenie i
    motywuje jego przyczyny. Wtedy byłby szanse wywalczenia czegoś. A
    porozumienie stron to tak jak umowa cywilno-prawna. Strony w tym przypadku
    pracownik i pracodawca podejmują pewne decyzje i obopólnie się na nie godzą.
    NIe można bowiem mówić o porozumieniu stron jeśli jedna ze stron nie godzi
    się na przedstawione warunki. Inna sytuacja będzie jeśli Twoją żonę
    zmuszono do takiego typu rozstania, ale niestety będzie trudno to udowodnić.
    Chociaż kto wie.... Natomiast jeśli na świadectwie widnieje napis że umowa
    została rozwiązana za porozumieniem stron to wcale nie oznacza że Twoja żona
    została zwolnia lecz że również z własnej inicjatywy zgodziła się rozwiązać
    stosunek pracy. Jednym słowem - kiepska sprawa.
    Edyta