PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak odprawy?? › Re: Brak odprawy??
    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brak odprawy??
    Date: Mon, 14 Jun 2004 11:33:46 +0200

    Użytkownik "Zbych" <(...)z-j@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:caidv7$gl7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nie wiedziała, bo większość ludzi nie orientuje się za bardzo w
    przepisach.
    > Na szczęście wyszła za mnie, a ja lubię wnikać w szczegóły.
    > Żona nie posiada żadnej ziemi ani innych dochodów. To była jej pierwsza
    pr
    > aca, a zakład zatrudniał ponad 500 os.
    >
    > Poradźcie mi jeszcze gdzie i kogo podać do sądu??

    Najpierw radziłabym spróbować drogi najprostszej, tzn. złożyć u byłego
    pracodawcy wniosek o natychmiastową wypłatę odprawy (list polecony z
    potwierdzeniem odbioru lub osobiście z potwierdzeniem odbioru pisma na
    kopii).
    Jeżeli pracodawca nie wypłaci odprawy lub nie zareaguje na pismo, można
    wybrać drogę sądową, najlepiej po konsultacji z PIP.
    Nawet pozytywny wyrok sądu pracy nie gwarantuje otrzymania odprawy.
    Jeżeli sąd uzna, że odprawa nie przysługuje, może obciążyć byłego
    pracownika kosztami, dlatego składając pozew trzeba mieć pewność, że
    roszczenie jest słuszne.

    Pozdrawiam

    wa