PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie, staże, roboty interwencyjne › Re: Bezrobocie, staże, roboty interwencyjne
    From: "Kasia S" <b...@...dresu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie, staże, roboty interwencyjne
    Date: Tue, 19 Oct 2004 09:25:36 +0200

    > W mieście o dużym bezrobociu, gdzie na pracę liczyć mogą krewni i
    znajomi
    > królika, natomiast szare żuczki albo siedzą na bezrobociu albo liczą aż
    im
    > skapnie coś z PUPu w postaci właśnie stażu albo robót interwencyjnych
    > (albo kombinują na czarno-ale nie o tym tutaj rzecz), istnieja firmy i
    > instytucje państwowe, które sytuację tą wykorzystują. Przychodzą
    stażyści
    > i kierownik firmy prywatnej lub państwowej motywuje ich do wydajnej
    pracy,
> [...]

    Nic nie dzieje sie bez powodu.
    Mam okazje obserwować stażystów w swojej firmie i z tego co widzę to
    sytuacja wygląda tak że ci przychodzą tylko odbębnić swoje i jedyne co ich
    interesuje to do którego zastępcy kierownika się pouśmiechać żeby załatwić
    sobie etat.
    W naszej firmie potrzeba około 7-8 miesięcy aby zatrudniony
    pracownik/stażysta osiągnął coś co moża nazywać "pełną wydajnością".
    Pozna powierzone mu zadania i spoby ich załatwienia. Po prostu musi
    nauczyć się jak wykonywać swoją pracę. Tymczasem większość stażystów po tych
    7-8 miesiącach jest w punkcie wyjścia. Coś tam umieją ale i tak ich wszystko
    g... obchodzi, dalej trzeba wszystko pokazywać palcem, podstawić pod nos,
    nawet jak się wszystko przygotuje to oni i tak nie wiedzą co z tym zrobić,
    choć już dawno powinni się nauczyć.
    Gdyby ci ludzie coś umieli nie opłacało by sie im nie dawać etatu. Ale
    zamiast nich lepiej wziąść nowych stażystów, bo umiejętności są podobne
    tylko ci nowi są trochę bardziej zmotywowani.
    Raz na jakiś czas trafia się ktoś po kim widać że zależy mu na pracy i
    wtedy gdy ktoś z kierownictwa co jakiś czas zagada. "A jak tam ta nowa pani
    Basia/Krysia/Kasia?" to myśle że od opnii udzielanych przez pracowników w
    dużym stopnu właśnie zależy czy dana osoba zostanie zatrudnieni czy nie.

    Nie twierdzę że zawsze tak jest ale miałam okazje obserwować staże w
    trzech firmach i sama w jednym uczestniczyć i zawsze było podobnie.
    Pozdrawiam
    Kasia