PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    From: "Jacek5" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Date: Thu, 24 May 2007 16:12:41 +0200

    > Ale to nie ma żadnego znaczenia, kto ma rację. Jeśli grupa dotąd świetnie
    > funcjonowała w pracy, a po pojawieniu się kogoś maszynka zaczęła zgrzytać,

    W interesie firmy jest nie obciążać dodatkowo pracownika, który musi
    nieustannie odpierać ataki grupy (nie chcę używać słowa: mobbing), z uwagi
    na swoją inność...
    Skoro taki ktoś został zatrudniony, to jest potrzebny na danym stanowisku
    (np wybitny grafik).
    Czy mamy kogos zwolnic tylko dlatego, ze takie jest widzimisię reszty
    zespołu (czasami zwykła zawiść...)?

    > naprawdę nie ma znaczenia, kto ma "rację". Ogólnie: jeśli zespół jest w
    > pracy
    > świetnie zgrany i dostarcza produkt wysokiej jakości, to nie ma znaczenia,
    > czy tak jest, bo wszyscy się lubią i chodzą ze sobą na piwo po pracy, czy
    > uprawiają Gruppensex na kserokopiarce, czy też z dowolnego innego powodu.

    Owszem, nie ma znaczenia, kto ma rację.
    Jest konflikt do rozwiązania: 'grupa kontra wybijająca się jednostka'
    Ale przeważnie to ten ktoś jest pod presją grupy, a nie na odwrót.
    (No, chyba, że ten ktoś to ich szef...;-) )

    > A czemu zakładasz, że taka osoba w ogóle istnieje? W znanych mi
    > przypadkach
    > grupa odrzucała nowego w całości i nie był do tego potrzebny żaden
    > prowodyr.

    Z moich obserwacji wynika co innego. Grupie przewodzi lider.
    Nie ważne czy to jest rodzina, grupa osób na wycieczce, w sanatorium, w
    pracy...

    > Nie zapominają. W tempie przyspieszonym zaczynają spierniczać do innej
    > pracy,

    Wiesz...tak naprawdę to każdy boi się o swój tyłek.
    Zapomną o zwolnionym koledze szybciej niż się Tobie wydaje.
    A nowgo...zaakceptują lub nie.

    > uznawszy (całkowicie słusznie), że nie będą siedzieć gdzieś, gdzie w imię
    > eksperymentowania z jakimiś idiotycznymi socjotechnikami naraża się na
    > szwank
    > to, co dla firmy najważniejsze - czyli dobre wyniki.

    Z ich punktu wygląda to tak, ze pewnego dnia kolega nie zjawia się w pracy.
    Ew. wyśle pożegnalnego maila, postawi ciastko...zaprosi na pożegnalne piwo w
    knajpie, i tyle.

    (zaobserwowane)