PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Date: Thu, 24 May 2007 15:24:47 +0200

    Marek Barbaszyński napisał(a):
    > [...]
    >
    > Chwileczkę. Czy dobrze rozumiem, że Twoim zdaniem konfliktu nie
    > będzie bez lidera grupy?
    Nie. To jeden z częstych przypadków - konflikt lider vs. lider opozycji
    lub lider vs. pretendent do roli lidera. Albo pretendent vs. pretendent.

    > Czy może że nie będzie to konflikt
    > "grupa kontra ktoś" a raczej kupka małych konfliktów "jeden na jednego"?
    Bliżej "jeden na jednego", choć z zewnątrz wygląda to jak "grupa kontra
    ktoś". Chodzi mi przede wszystkim o to, że nawet w pozornie solidarnej
    grupie (solidarnej przeciwko odrzuconemu członkowi) ludzie zajmują różne
    stanowiska. Jedni są mocno zaangażowani, inni średnio, inni wcale. Jedni
    dodatkowo nadają ton grupie, inni pozwalają sobą sterować. IMO prawdziwy
    konflikt istnieje pomiędzy "odrzuconym" a nadającymi ton, zaangażowanymi
    członkami. Dopóki jednak patrzy się na konflikt bez różnicowania
    stanowisk, ról grupowych i emocji - nie ma szans na jego rozwiązanie.

    > Jak spierniczają, to już przestają byc ich wyniki.
    Przestają dopiero po spierniczeniu :) Ta sama motywacja, która nakazuje
    im dbac o wyniki nakazuje im spierniczać. Moim zdaniem to błąd logiczny.
    Spierniczają z innych powodów. :)

    Pozdrawiam
    Maciek

    --