PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Date: Thu, 24 May 2007 13:26:13 +0200

    Jolanta Pers napisał(a):
    > Ale to nie ma żadnego znaczenia, kto ma rację. Jeśli grupa dotąd świetnie
    > funcjonowała w pracy, a po pojawieniu się kogoś maszynka zaczęła zgrzytać, to
    > naprawdę nie ma znaczenia, kto ma "rację".
    To dosyć normalne, że po pojawieniu się nowego, maszynka zgrzyta. Może
    nie od razu zazgrzyta, ale prędzej czy później do tego dojdzie. Taka
    reakcja odroczona jest zresztą trudniejsza do opanowania.

    > Ogólnie: jeśli zespół jest w pracy
    > świetnie zgrany i dostarcza produkt wysokiej jakości, to nie ma znaczenia,
    > czy tak jest, bo wszyscy się lubią i chodzą ze sobą na piwo po pracy, czy
    > uprawiają Gruppensex na kserokopiarce, czy też z dowolnego innego powodu.
    Mogą nawet po pracy lać się po mordach, byle to akceptowali i dobrze się
    z tym czuli.

    > A czemu zakładasz, że taka osoba w ogóle istnieje? W znanych mi przypadkach
    > grupa odrzucała nowego w całości i nie był do tego potrzebny żaden prowodyr.
    Zawsze jest prowodyr lub grupa prowodyrów. Prowodyr to nie ktoś, kto
    wprost mówi: "dokompmy nowemu" czy coś w ten deseń, lecz ktoś, kto
    mentalnie jest "najdalej" od odrzuconego i ma coś do powiedzenia. W
    dużym uproszczeniu.
    Jeśli istnieje konflikt, muszą istnieć jego strony - odrzucony i...
    grupa? Ale w grupie kto najbardziej? Ktoś, kto ustala reguły współżycia
    grupy? Ktoś, kogo zdanie w grupie liczy się szczególnie? Jak ten ktoś
    się nazywał? Lider, czy jakoś tak :)

    > Nie zapominają. W tempie przyspieszonym zaczynają spierniczać do innej pracy,
    > uznawszy (całkowicie słusznie), że nie będą siedzieć gdzieś, gdzie w imię
    > eksperymentowania z jakimiś idiotycznymi socjotechnikami naraża się na szwank
    > to, co dla firmy najważniejsze - czyli dobre wyniki.
    Eee, chyba przesadzasz. Spierniczać, czyli narażać na szwank dobre
    wyniki w reakcji na narażanie na szwank dobrych wyników?

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!