eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeAssessment Center › Re: Assessment Center
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "gebbeth" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Assessment Center
    Date: Thu, 22 Jan 2004 12:22:43 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 62
    Sender: j...@o...pl@opal.poczta.lublin.pl
    Message-ID: <buobus$cv$1@news.onet.pl>
    References: <bun0jg$k8e$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reply-To: "gebbeth" <j...@o...pl>
    NNTP-Posting-Host: opal.poczta.lublin.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1074770716 415 212.182.114.243 (22 Jan 2004 11:25:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 22 Jan 2004 11:25:16 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:106402
    [ ukryj nagłówki ]

    Prezentacja - kandydat prezentuje rozwiązanie fikcyjnego (lub rzeczywistego)
    problemu, jaki mu przedstawiono, wobec grona asesorów. Ma do dyspozycji
    podstawowe pomoce prezentacyjne: arkusze papieru, flamastry, folię, rzutnik,
    itp. Oceniana jest zarówno forma, jak i treść prezentacji: sposób zachowania
    się w warunkach stresu, umiejętność porządkowania i przedstawiania
    informacji, logika wywodu, komunikatywność i pewność siebie. Pod uwagę można
    wziąć również dyscyplinę czasową - sposób wykorzystania czasu przeznaczonego
    na prezentację.

    Analiza problemu (case studies) - w tym przypadku ocenie podlegają
    predyspozycje analityczne, kreatywność, wiedza merytoryczna i orientacja
    biznesowa kandydata. Ma on (indywidualnie lub w niewielkich zespołach) za
    zadanie zanalizować rzeczywisty problem, który wystąpił na stanowisku w
    przeszłości. Dostaje do dyspozycji różnorodne informacje dotyczące tej
    sytuacji, m.in.: raporty sprzedaży, informacje o rynku i konkurencji,
    zgrubną analizę personalną swojego zespołu, itp. Elementem tego zadania jest
    również przygotowanie strategii dalszego działania – ale nie jest to
    ujawniane podczas wprowadzenia, lecz wysoko punktowane w przypadku
    przygotowania takiego rozwiązania przez dany zespól (lub osobę).

    Koszyk zadań (in-basket) – podczas tego zadania następuje ocena umiejętności
    ustalania priorytetów, zdolności organizacyjnych, zarządzania czasem.
    Kandydat otrzymuje plik dokumentów jaki znalazł się na jego biurku, podczas
    nieobecności w firmie.
    Wśród papierów znajdują się zarówno rzeczy zupełnie nieistotne: np.
    reklamówki nowo otwartej restauracji, zaproszenie na wystawę, oferty
    różnorodnych szkoleń, itp., jak również raporty i zestawienia zawierające
    kluczowe informacje dotyczące realizowanych obecnie projektów,
    korespondencję z klientami (w tym w formie wydruku e-maila), faktury i
    notatki odręczne (w tym od swojego przełożonego). Ponieważ za kilka godzin
    wyjeżdża ponownie, w krótkim czasie ma za zadanie zapoznać się z
    dokumentacją oraz przygotować plan działania dla swojego zespołu (lub
    zastępcy).
    Zadanie to można rozbudować o zaplanowanie obiegu dokumentów w firmie - na
    podstawie dostarczonego schematu organizacyjnego należy zdecydować, do kogo
    powinny być skierowane poszczególne pisma.
    Na postawie wyników oceniana są umiejętności analityczne (porządkowania i
    wartościowania informacji), logika procesu postępowania, wiedza merytoryczna
    oraz niezwykle istotne dla menedżera - umiejętności delegowania zadań.

    Rozwiązanie problemu – jest to zadnie grupowe, w czasie którego ocenie
    poddawane są predyspozycje interpersonalne, inicjatywa, umiejętności
    negocjacyjne oraz zdolności przywódcze kandydatów. Uczestnikom przydzielane
    są role reprezentujące odmienne interesy np. głównego księgowego, szefa
    produkcji, sprzedaży itp., a następnie przedstawiony zostaje fikcyjny
    problem do rozwiązania (np. sporządzenie budżetu na przyszły rok). Niektórym
    „postaciom” można narzucić indywidualne - czasem sprzeczne ze sobą lub
    interesem firmy - cele. Cała grupa poproszona jest o przedyskutowanie
    przedstawionej kwestii i podjęcie wspólnych decyzji.

    Rozmowa z podwładnym - kandydat ma do odbycia rozmowę z osobą odgrywającą
    rolę niesubordynowanego podwładnego, który lekceważy swoje obowiązki a
    jednocześnie jest cennym (z punktu widzenia firmy) fachowcem. Zadaniem w tym
    przypadku jest próba zmiany stosunku podwładnego do pracy. Tu można
    obserwować zastosowanie umiejętności negocjacyjnych, perswazyjnych,
    kreatywnego myślenia i radzenia sobie ze stresem.

    Powodzenia
    gebbeth



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1