PracaGrupypl.praca.dyskusjeAssessment Center › Re: Assessment Center
    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Assessment Center
    Date: Thu, 22 Jan 2004 02:15:55 +0100

    On 1/22/2004 12:04 AM, Bianka wrote:
    > :)
    >
    > dostalam zaproszenie na AC stad moja prosba do grupowiczow : prosze
    > podajcie KONKRETNE przyklady zadan wchodzacych w sklad tego badania /prosze
    > o troche szczegolow z waszego doswiadczenia, a nie tylko wymienienie np.
    > in-basket, prezentacja, dyskusja itd./
    >
    > wiem ze to naiwne pytanie, ale czy znacie jakies metody przygotowania sie do
    > tego w kilka dni??? :)

    AC może być na konkretne stanowisko, albo może być na nieopisane
    wcześniej (tzn. dowiesz się na chwile przed na jakie).
    Celem jest sprawdzenie, czy posiadasz własciwe umiejetności - jeżeli ich
    nie posiadasz, to możesz próbować zachować się tak jakbyś posiadała -
    tzn. powinnaś wiedzieć, jak na danym stanowisku się "robi".

    Np. dyrektor zarządzający, gdy dostanie pakiet zadań, powinien większość
    rozdzielić - błędem jest samodzielne wykonanie wszystkiego lub
    większości - świadczy nie o pracowitości, a o braku umiejetności.
    ważne są:
    - umiejętnośc kojarzenia faktów
    - widzenie związków przyczynowo-skutkowych
    - właściwa ocena kto za co odpowiada
    - otwartośc i szacunek dla innych
    - kierowanie się dobrem firmy, a nie przyjaźnią, sympatią etc.
    - kierowanie się racjami, nie emocjami
    - zapewnienie bezpieczeństwa emocjonalnego partnerom/podwładnym/przełożonym;

    może też byc ważne:
    - sumienność
    - umiejętnośc podjęcia decyzji

    Spróbuj wyobrazić siebie w roli osoby, która masz być w pracy - i
    rozważyć hipotetyczne sytuacje, "co by było gdyby".

    Wyśpij się , idż na spacer, bo AC jest zwykle męczące i bardziej wymaga
    otwartego umysłu niż "wiedzy". Możesz wiedzieć, jak powinno się
    postąpić, a zrobisz tak, jaka jesteś - zwykle trudno ukryć to, kim się
    jest, dobrze jedynie kombinatorzy to potrafią.
    Może najlepiej być po prostu takim, jakim się jest?

    Pzdr: Catbert EHRM