PracaGrupypl.praca.dyskusjeAgencja pracy tymczasowej - można dwie umowy? › Re: Agencja pracy tymczasowej - można dwie umowy?
    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Agencja pracy tymczasowej - można dwie umowy?
    Date: Fri, 07 Sep 2007 21:59:18 +0200

    igulinda napisał(a):

    > Nadal tego nie rozumiem - przy podpisaniu dwóch równoległych umów z
    > agencją, z różnymi pracodawcami użytkownikami, gdzie 'czasownik'
    > pracuje dla jednego w godzinach 8-12 a dla drugiego 18-22 zachowana
    > jest przerwa 11h jeśli liczę je dla pracodawców użytkowników , nie
    > zachowana dla pracodawcy( agencji).

    Na to nie ma odpowiedzi w przepisach. Jeśli wystąpi problem,
    odpowiedź znajdziesz w orzeczeniach sądu, których na razie nie ma na ten
    temat.

    Możesz również zapytać się Państwowej Inspekcji Pracy - odpowiedzą Ci
    tak jak uważają, aczkolwiek nie będzie to miało mocy prawnej.

    Według mnie skoro to pracodawca-uzytkownik jest odpowiedzialny za
    przestrzeganie czasu pracy pracownika (art. 14 ustawy o zatrudnianiu
    pracowników tymczasowych), to podczas pracy u dwóch
    pracodawców-użytkowników każdy z nich rozlicza czas pracy i normy czasu
    pracy oddzielnie. Tym samym należy to porównać do dwóch umów o pracę z
    różnymi pracodawcami, wedle których jednego pracodawcę nie interesuje co
    robi pracownik u drugiego pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz