PracaGrupypl.praca.dyskusjeAdministrator sieci a administrator systemu › Re: Administrator sieci a administrator systemu
    From: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Administrator sieci a administrator systemu
    Date: Fri, 1 Aug 2003 14:51:39 +0000 (UTC)
    Sender: Asia Jedrychowska <a...@h...hell.pl>

    cloni <d...@w...pl> wrote:
    > Witajcie,
    > mam taki dylemat, czym sie dokladnie zajmuja wyzej wymienieni
    > informatycy. Czy takie funkcje mozna laczyc, czy tez lepiej zostac na
    > jednym miejscu?

    To zależy od tego, jaka firma (rozmiar, zatrudnienie, wykorzystanie
    komputerów, profil działalności).

    > Zawsze interesowala mnie administracja systemem (mam nadzieje, ze
    > rozumiem o co chodzi w takiej pracy - system operacyjny, pocztowy albo
    > serwer www), ale ostatnio podszkalam sie w sieciach i calkiem zaczelo
    > mnie to wciagac. Czy jest mozliwe polaczenie tych dwoch dzialek?
    > Pewnie od przybytku glowa nie boli, ale...

    Jest możliwe przy mniejszej skali rozwiązań sieciowych (np gdy maszyna
    robiąca za firmowy serwer pocztowy pełni również funkcję NAT-a). Albo
    wtedy, gdy firma oszczędza na pracownikach ;)

    > Gdyby ktos mogl podac charakterystyki tych zawodow, zakres obowiazkow,
    > wymagania - bylbym wdzieczny! Ktos posiada doswiadczenie na takich
    > stanowiskach, ktos mial 2 funkcje?

    Sieciowcy zajmują się routerami, firewallami, polityką dostępu.
    Sysadmini zajmują się systemami. ;) U mnie w firmie (spory bank) to dwa
    różne zespoły -- z kompletnie rozbieżnymi kompetencjami i
    odpowiedzialnością.

    I od tego, gdzie zamierzasz "robić karierę" zależy to, czy powinienieś
    postawić na specjalizację w konkretnej działce, czy łykać wiedzę
    szeroką, ale bardziej po łebkach.

    a.
    --
    ----/-\-$-|-/-\ -- [ Asia Jędrychowska ] - [ a...@e...pl ] ----