PracaGrupypl.praca.dyskusjeAdministrator sieci a administrator systemu › Re: Administrator sieci a administrator systemu
    From: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Administrator sieci a administrator systemu
    Date: Wed, 30 Jul 2003 08:51:21 +0200
    Sender: c...@f...onet.pl@195.136.95.110

    Uzytkownik "cloni" <d...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:7bodivgo7qhicekkqvq2m5snhvmuo2ate7@4ax.com...
    Witajcie,
    mam taki dylemat, czym sie dokladnie zajmuja wyzej wymienieni
    informatycy. Czy takie funkcje mozna laczyc, czy tez lepiej zostac na
    jednym miejscu?

    Admin od sieci - to zalezy, czy mowa o WAN-ie czy LAN-ie. Admin systemow,
    generalnie kojarzy mi sie z kolesiem ktory sserwerek z pudla wyciagnie,
    wetknie do srodka troche flakow, system postawi, macierz skonfiguruje,
    cluster jakowys z dwoch zrobi itd, a poza tym jeszcze bedzie mial pod soba
    aplikacje ktore na tym beda staly. Generalnie LAN-owcy i systemowcy to jedna
    rodzina (tak wynika z mojego doswiadczenia zawodowego).

    Zawsze interesowala mnie administracja systemem (mam nadzieje, ze
    rozumiem o co chodzi w takiej pracy - system operacyjny, pocztowy albo
    serwer www), ale ostatnio podszkalam sie w sieciach i calkiem zaczelo
    mnie to wciagac. Czy jest mozliwe polaczenie tych dwoch dzialek?
    Pewnie od przybytku glowa nie boli, ale...

    Sama administracja systemem to raczej mala szansa na to - przygotuj sie ze
    ten system to tylko podkladka pod jakas 'korowa' aplikacje i bez laski ma
    dzialac. Ja mam np usluge ktora jest oparta o jakas baze Oraclowa, ktora
    zajmuje sie ktos inny, ale system, maszyna, dzialanie tejze aplikacji,
    serwer www na ktorym chodzi to juz moja brocha. Te dwie dzialki z reguly sie
    ze soba lacza, nawet w duzych firmach (a moze zwlaszcza w duzych?)

    Gdyby ktos mogl podac charakterystyki tych zawodow, zakres obowiazkow,
    wymagania - bylbym wdzieczny! Ktos posiada doswiadczenie na takich
    stanowiskach, ktos mial 2 funkcje?

    Ja mialem (nadal mam:) A charakterystyka? No za dobre to nie jest, teraz
    przechodze do baz danych wiec zaczynam sie specjalizowac, ale wczesniej
    robilem w zespole ktory mial na 5 osob 75 aplikacji, przy czym siec na
    centrale i 60 oddzialow w Polsce traktuje jako jedna aplikacje z tego
    zestawu:) Zaden pracodawca nie chce ci potem wierzyc i uwaza ze sciemniasz:)
    No i ogarnac to naprawde dobrze jest oczywiscie bardzo trudno, tak naprawde
    jak jestes od wszystkiego to jestes od niczego, ale zawsze sporoa wiedze
    ogolna mozna lapnac z roznych dziedzin, tylko ze pozniej imo trzeba isc w
    specjalizacje.
    pozdr
    /p