PracaGrupypl.praca.dyskusjeAdministrator sieci a administrator systemu › Re: Administrator sieci a administrator systemu
    From: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Administrator sieci a administrator systemu
    Date: Tue, 29 Jul 2003 23:56:17 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pcp1n19.telpol.net.pl

    | Użytkownik "cloni" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    | Witajcie,
    | mam taki dylemat, czym sie dokladnie zajmuja wyzej wymienieni
    | informatycy. Czy takie funkcje mozna laczyc, czy tez lepiej zostac
    na
    | jednym miejscu?

    Można łączyć i często tak się dzieje. A czym sie zajmują poszczególni
    to chyba nie powinno budzić wątpliwości. W pewnym uogólnieniu:
    Admin Sieci - gniazdka, kable, urządzenia aktywne, konfiguracja itp.
    Admin Systemów - userzy, serwery plików, aplikacji, backupy itp.

    | Zawsze interesowala mnie administracja systemem (mam nadzieje, ze
    | rozumiem o co chodzi w takiej pracy - system operacyjny, pocztowy
    albo
    | serwer www), ale ostatnio podszkalam sie w sieciach i calkiem
    zaczelo
    | mnie to wciagac. Czy jest mozliwe polaczenie tych dwoch dzialek?
    | Pewnie od przybytku glowa nie boli, ale...

    Od przybytku nie boli, ale jeśli trafisz do naprawdę złożonego systemu
    to może się okazać, że nie dasz rady łaczyć funkcji z braku czasu.
    Są systemy gdzie wiszą tysiące użytkowników, a sieci liczą setki
    urządzeń
    aktywnych.

    Zdaża się również tak, że kto inny dba o urządzenia sieciowe, a kto
    inny
    zajmuje się kablami. Zależy ile tego jest.

    pozdrawiam
    Art (admin do wzięcia od zaraz :-)