PracaGrupypl.praca.dyskusjeAdmin Linux › Re: Admin Linux
    From: g e y b <g...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Admin Linux
    Date: Fri, 03 Mar 2006 17:24:03 +0100

    Niedawno rozmawiałem na podobny temat z kolegą - ustaliliśmy (nie wiem,
    na ile sensownie), że stawka ok. 1500 netto jest sensowna na początek.
    Pracodawca zatrudniając absolwenta nie oczekuje, że będzie to bardzo
    doświadczony i całkowicie samodzielny pracownik (przez kilka miesięcy),
    zaś stawka 1500 zł to minimum, za które da się żyć w większym mieście.
    Poza tym pracodawca płacąc Ci 1500 zł netto nie powinien po kilku
    miesiącach stawiać większych oporów, jeśli pójdziesz na rozmowę w
    sprawie podwyżki - w końcu z każdym miesiącem będziesz przynosił coraz
    większy zysk dla firmy (lub mnniejsze straty, zależy od punktu widzenia)
    i każde 100 czy 200 zł podwyżki będzie działać motywująco. W poprzedniej
    pracy zaczynałem od 1200 zł netto i przez kilka miesięcy dostawałem ok.
    100 zł podwyżki każdego miesiąca, aż doszliśmy do ok. 2 tys netto.
    Szkoda, że potem płaca nie rosła, bo pewnie nie rozstawałbym się z tamtą
    firmą :)
    Wiele też zależy, jaka firma Cię zatrudnia i czego oczekuje od admina.
    Co inngo robi "informatyk" w jakimś urzędzie, a co innego w firmie
    produkcyjnej, gdzie często administracja jest jednym z wielu zajęć, obok
    np. rozwiązywania problemów typowo informatycznych (niech to będzie
    choćby pisanie programów w środowisku uniksowym do analizowania
    danych...). Od tego też zależy wysokość wynagrodzenia. Mimo wszystko,
    moim zdaniem, nie warto pracować za mniej niż 1200 zł, bo po paru
    miesiącach będziesz chodzić sfrustrowany.

    g.