PracaGrupypl.praca.dyskusje › A teraz...

  • 81. Data: 2005-09-04 18:24:22
    Temat: Re: A teraz...
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Sep 2005 20:16:30 +0200, Koziorozec napisał(a):

    > Różne szkolenia organizowane są teraz nagminnie, bo lecą pieniążki
    > z UE - jak się oczywiście dostanie grant.

    I jak sie jest odpowiednio mlodym!!!!
    http://www.pup.szn.pl/efs.html

    INFORMACJA DLA BEZROBOTNYCH!

    Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie informuje o przystąpieniu od 01.04.2005r. do
    realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego

    jeżeli urodziłeś/aś się w 1981r. lub później,

    jeśli rejestrujesz się w danym momencie lub jesteś zarejestrowany/a jako
    bezrobotny/a w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczecinie do 24 miesięcy

    oferujemy Ci w ramach Działania 1.2 Perspektywy dla młodzieży - "Pracodawco - daj
    szansę młodemu!", możliwość udziału w programie.

    Aby zgłosić się do udziału w programie należy:

    1.Złożyć kartę kandydata na jedno z proponowanych szkoleń (boks 37-39)

    - Księgowość, kadry i płace (2,5 m-ca)
    - Kompleksowa obsługa biura (2,5 m-ca)
    - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowej (2 m-ce)
    - ABC Biznesu (3,5 m-ca)
    - Operator wózków widłowych (1,5 m-ca)
    - Opiekunka do dziecka (6 m-cy)
    - Bukieciarz-florysta (2 m-ce)
    - Nowoczesny sprzedawca (1,5 m-ca)
    - Grafika komputerowa i tworzenie stron WWW (0,5 m-ca)
    - Fryzjerstwo (3 m-ce)
    - Programy i fundusze europejskie (3 m-ce)
    - Kucharz-kelner (2 m-ce)
    - Nowoczesny sekretariat menadżera (4 m-ce)
    - Barman (2 m-ce)
    - Kosmetyka paznokci (2 m-ce)
    - Język angielski w biznesie (3 m-ce)

    2.Złożyć kartę kandydata na staż lub przygotowanie zawodowe (boks 39)

    3.Złożyć wniosek o przyznanie jednorazowej dotacji na rozpoczęcie
    działalności gospodarczej (boks 39 i pokój 261)

  • 82. Data: 2005-09-04 18:28:37
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    > To chyba nie jest tak. Biopaliwa są podobno bardzo dobre i naukowcy,
    > którzy się nimi zajmowali dobrze się o nich wypowiadali. Mówili, że są
    > lepsze od zwykłego paliwa.

    Jakimi to osobami się politycy nie podeprą, byleby tylko
    znaleźć przychylność elektoratu wśród rolników.
    Tymczasem to nie rolnicy zarabiali by na technologii biopaliw,
    tylko wszyscy ci, którzy by to przetwarzali.

    Poza tym, czy nie byłoby to sztuczne ratowanie naszego
    rolnictwa??? Jak w telewizji zobaczysz naukowca, który stwierdzi,
    że najlepszym dla zdrowia psychicznego kolorem jest szary i w związku
    z tym powinno się malować wszystkie płoty ;)) (ha, wiecie o co chodzi,
    prawda?) na szaro, to też byś to powtarzał???

    O! I taka to jest nasza RP!

    --
    Koziorozec

  • 83. Data: 2005-09-04 19:00:12
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 9/4/2005 1:21 AM, buzi dupci wrote:

    > 26 dni jest ok
    >
    > urlop 3 tygodnie plus owe 4 (5) na różne okazje
    >
    > darek

    To chyba Cię w kadrach w konia zrobili, bo to jest 26 dni roboczych,
    czyli cztery tygodnie (4x5=20) plus 6 dni na różne mostki między długimi
    weekendami.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Ja rozumiem, że się opłaciło - jak mi mówił siódmy pan rotmistrz -

  • 84. Data: 2005-09-04 19:03:31
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:dff00g$7qa$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Ty mi tu nie opowiadaj o jajku i kurze ;)

    A to jeszcze nie wiesz, że rozwiązałem ten dylemat? ;-) Oczywiście, że
    pierwsze było jajko. No chyba, że nie uznajemy teorii Darwina ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 85. Data: 2005-09-04 19:12:42
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    > I jak sie jest odpowiednio mlodym!!!!
    > http://www.pup.szn.pl/efs.html

    No właśnie!
    Ale muszę Ci powiedzieć, że są również szkolenia dla osób
    powyżej 25. roku życia, dla długotrwale bezrobotnych, w ramach
    tzw. działań 1.3 - Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego
    bezrobocia - osoby pozostające w rejestrze powiatowego urzędu
    pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich
    2 lat. Inna rzecz, jakie szkolenia są oferowane:

    "KIERUNKI SZKOLEŃ:
    1. SPAWANIE W OSŁONIE CO2 Z UPRAWNIENIAMI EURO
    - ILOŚĆ MIEJSC: 10
    1. KIEROWCA-OPERATOR WÓZKÓW JEZDNIOWYCH
    Z NAPĘDEM SILNIKOWYM - ILOŚĆ MIEJSC: 20
    2. EKSPLOATACJA URZĄDZEŃ I SIECI ELEKTROENERGE-
    TYCZNYCH UPRAWNIENIA TYPU "E" - ILOŚĆ MIEJSC: 10"

    Ale może właśnie takie, jakich osób brakuje na danym terenie.

> [...]
    > - Bukieciarz-florysta (2 m-ce)
    > - Nowoczesny sprzedawca (1,5 m-ca)
    > - Grafika komputerowa i tworzenie stron WWW (0,5 m-ca)
    [...]

    Zastanawiam się, kto właściwie decyduje o tym, jaka będzie
    tematyka szkoleń dla bezrobotnych. Jeśli ktoś mi powie, że jest w tym
    uwzględniane zapotrzebowanie rynku pracy na dane stanowiska po takich
    przeszkoleniach, to LOL.
    O ile mogę zrozumieć "księgowość, kadry i płace" (jest popyt, ale w gruncie
    rzeczy na pełną księgowość, a na takich kursach - uczą tylko na księdze),
    "Operator wózków widłowych", "barman", "ABC biznesu", to nijak nie mogę
    zrozumieć skąd pomysły, np. na szkolenie: "Grafika komputerowa i tworzenie
    stron WWW". Chyba sami widzicie, że teraz można się tego samemu nauczyć,
    poza tym konkurencja jest bardzo duża (poziom autorów stron też
    zróżnicowany).
    Jeszcze jeden - ECDL (ECUK) - zupełnie nieprzydatny, bo pracodawcy
    w ogóle nie wiedzą, co to jest. Jeśli ktoś ma w domu komputer lub jakiś
    inny,
    regularny dostęp do niego, to sam nauczy się dobrze obsługiwać programy
    z zakresu kursu. A i tak nie taki akurat papierek się będzie liczył, tylko
    to, czy
    jak cię posadzą do kompa i powiedzą: "niech mi pan(i) przepisze to podanie
    i sformatuje tekst adresu: wcięcie tekstu 8 cm; nagłówek wycentrowany,
    reszta tekstu wyjustowana, a podpis wcięty do połowy szerokości strony
    i wyśrodkowany". A pan/pani siada i centruje tekst poprzez wpisanie dużej
    ilości spacji na początku wiersza, albo wrzuca kilka-/naście tabulatorów...
    Tragedia.
    A ECDL to teraz bardo łatwo zdać, nawet dzieci w szkołach podstawowych
    i gimnazjach to zaliczają.
    Jeśli ktoś po tym kursie nie będzie miał dostępu do kompa i - przede
    wszystkim
    - chęci do rozwijania i utrwalania tej wiedzy/umiejętności, to i tak jest to
    stracony
    czas i pieniądze.
    A tak w ogóle, to na pewnym kursie, gdzie miały być zajęcia z podstaw
    obsługi
    komputera (Internet: przeglądarka, e-maile; Word, Excel itp.), prowadzący
    nie
    wiedział, co ma właściwie przekazać, bo na 10 osób w grupie - 9 doskonale
    sobie
    radziło z wyszukiwaniem informacji w internecie, pisaniem/wysyłaniem
    e-maili,
    podstawowym formatowaniem tekstu w Wordzie itp. I co ciekawe, były to
    właśnie
    osoby po 25. roku życia ;)

    --
    Koziorozec

  • 86. Data: 2005-09-04 19:13:14
    Od: tivv <t...@o...pl>

    Koziorozec napisał(a):

    > Jakimi to osobami się politycy nie podeprą, byleby tylko
    > znaleźć przychylność elektoratu wśród rolników.
    > Tymczasem to nie rolnicy zarabiali by na technologii biopaliw,
    > tylko wszyscy ci, którzy by to przetwarzali.

    Czyli twierdzisz, że nasi politycy podkupili naukowców polskich i
    amerykańskich, żeby ci lobbowali na rzecz produkcji biopaliw w Polsce. W
    ten sposób politycy chcieli przypodobać się rolnikom zyskując elektorat
    (mimo, że wtedy do wyborów było jeszcze bardzo daleko). Na szczęście nie
    udało się i nie powstało źródło dochodów dla przetwórni.
    Piękna logika...

    > Poza tym, czy nie byłoby to sztuczne ratowanie naszego
    > rolnictwa???

    Przecież w poprzednim akapicie napisałeś (jedyną prawdziwą rzecz), że
    rolnicy by na tym nie zarobili: jeszcze raz Ci zacytuję Ciebie:

    > Tymczasem to nie rolnicy zarabiali by na technologii biopaliw,
    > tylko wszyscy ci, którzy by to przetwarzali.

    Masz uraz na punkcie rolników? Dziwisz się, że żyją mając ujemne dochody
    i pewnie myślisz, że są czarownikami...

> [...]
    > z tym powinno się malować wszystkie płoty ;)) (ha, wiecie o co chodzi,
    > prawda?) na szaro, to też byś to powtarzał???

    Nie oglądam telewizji od dwóch lat. Audycja w radiu też była dawno
    (jeszcze przed zmianą programu Bis na sieczkę). Uważasz swoich rozmówców
    za debili?

    pzdr
    tivv

  • 87. Data: 2005-09-04 19:22:14
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

> [...]
    > (mimo, że wtedy do wyborów było jeszcze bardzo daleko). Na szczęście nie
    > udało się i nie powstało źródło dochodów dla przetwórni.

    Nie potrzeba przekupywać. Jak się chce, to znajdzie się naukowiec, który
    będzie twierdził, że masło jest niezdrowe, bo zawiera dużo cholesterolu
    i należy jeść margarynę (bo akurat spadła sprzedaż margaryny u producenta),
    a jak spadnie sprzedaż masła, to jego producent znajdzie specjalistów
    od przekonywania, że to margaryna jest niezdrowa i szkodzi na oczy ;)))

    > Masz uraz na punkcie rolników? Dziwisz się, że żyją mając ujemne dochody
    > i pewnie myślisz, że są czarownikami...

    I tu się bardzo mylisz. Pochodzę z rodziny robotniczo-chłopskiej
    (punkty za pochodzenie ;)))) ). Ale według mnie to jest mamienie rolników.
    Że niby co - wszyscy teraz się przestawią na biopaliwa???

    > Nie oglądam telewizji od dwóch lat. Audycja w radiu też była dawno
    > (jeszcze przed zmianą programu Bis na sieczkę).
    > Uważasz swoich rozmówców za debili?

    No i po co zaraz takie ostre słowa???
    Czy tak to odebrałeś?
    Ja staram się zawsze podchodzić krytycznie to tego, co jest mówione
    w tv i pr. Nie dlatego, że uważam, że one kłamią, tylko zawsze się
    zastanawiam nad tym, co ktoś chce osiągnąć, poruszając dany temat.

    --
    Koziorozec

  • 88. Data: 2005-09-04 19:38:16
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Tomasz Płókarz napisał(a):

    > Ok, to niech je dotują z własnej kieszeni - w takiej wysokości, by
    > znaleźli się klienci.

    A po co dotować? Wystarczy nie opodatkowywać na tak złodziejskim
    poziomie jak paliw produkowanych z ropy. Zresztą przy obecnych cenach
    ropy biopaliwa zaczynają być opłacalne nawet przy takich samych
    obciążeniach fiskalnych.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 89. Data: 2005-09-04 19:44:43
    Od: Piotr <s...@r...com>

    tivv napisał(a):

    > To chyba nie jest tak. Biopaliwa są podobno bardzo dobre i naukowcy,
    > którzy się nimi zajmowali dobrze się o nich wypowiadali. Mówili, że są
    > lepsze od zwykłego paliwa.

    Możliwe, choć w polskich warunkach bardziej od jakości liczy się cena.
    Zresztą i tak lepiej jeździć na biopaliwie niż "oranżadce". :-)

    > Komuś po prostu bardzo zależało na zablokowaniu tej idei.

    Nawet nie trudno się domyśleć komu. Towarzysze dbają o interesy swoich
    dawnych mocodawców.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 90. Data: 2005-09-04 20:54:14
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 04-09-2005 o 21:38:16 Piotr <s...@r...com> napisał:

    > A po co dotować? Wystarczy nie opodatkowywać na tak złodziejskim
    > poziomie jak paliw produkowanych z ropy.

    A kto wyrowna straty w budzecie?