PracaGrupypl.praca.dyskusje › A może praca w gazecie?

  • 1. Data: 2003-07-14 14:14:03
    Temat: A może praca w gazecie?
    Od: "Ula" <i...@N...gazeta.pl>

    Mam (no już zaniedługo będę mieć wykształcenie filologiczne (anglistyka)).
    Zaczynam rozglągdać się za CIEKAWĄ pracą. Takim ciekawym otoczeniem może być
    redakcja jakiejś regionalnej gazety. Tylko że nie każda gazeta potrzebuje
    tłumacza, o jakie więc inne stanowiska może próbować ubiegać się filolog?

  • 2. Data: 2003-07-14 14:27:52
    Temat: Re: A może praca w gazecie?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Ula <i...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > tłumacza, o jakie więc inne stanowiska może próbować ubiegać się filolog?

    Zacząć musisz od SZUKANIA pracy. Jak sobie trochę POSZUKASZ pracy, to
    zaczniesz się rozglądać za JAKĄKOLWIEK pracą, a nie CIEKAWĄ.

  • 3. Data: 2003-07-14 15:18:18
    Od: "Sylwester Jankowski" <never@priv_on_usnet.pl>

    Ula wrote:

    > Mam (no już zaniedługo będę mieć wykształcenie filologiczne [...]

    taa...

    po pierwsze nie przyjma Cie do zadnej gazety jesli nie masz jakichkolwiek
    publikacji, odbytego stazu, znajomosci itp

    moja znajoma skonczyla anglistyke i dziennikarstwo i pracuje jako nauczyciel
    w szkole

    SJ

  • 4. Data: 2003-07-14 16:16:23
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Ula" <i...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tłumacza, o jakie więc inne stanowiska może próbować ubiegać się filolog?
    Filologia to odpowiednie studia do zawodu dziennikarza. Jednak trzeba
    jeszcze mieć predyspozycje. Nie wiem, jak jest teraz, ale ładnych kilka lat
    temu wpółpracowałam z paroma lokalnymi pismami i była to bardzo przyjemna i
    ciekawa praca. Musisz przygotowac się jednak na nienormowany czas pracy -
    często późnym popołudniem i wieczorem, także w niedziiele i święta.
    Jeśli zdecydujesz się szukać pracy w gazecie bez znajomości, to pewnie
    najpierw będziesz odwalać "czarną robotę" dopóki nie udowodnisz, że jesteś
    dobrą dziennikarką. Jeśli masz predyspozycje do dziennikarstwa, to moim
    zdaniem warto próbować!

    Iza

  • 5. Data: 2003-07-14 16:24:37
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Ważna uwaga - nie nabieraj się na żadne studia podyplomowe czy inne
    licencjaty itp. z zakresu dziennikarstwa - stracisz masę czasu i pieniędzy,
    a nie za bardzo pomoże Ci to w staraniach o pracę. Dużo większe znaczenie
    mają takie rzeczy, jak talent, zainteresowania, oczytanie. Dobrym pomysłem
    byłyby warsztaty dziennikarskie, na których nauczysz się, jak przeprowadzać
    wywiad czy konstruować newsy i reportaże. Koniecznie zapoznaj się z ustawą
    prawo prasowe.

    Iza

  • 6. Data: 2003-07-14 17:10:43
    Temat: Sprostowanie
    Od: "Ula" <i...@N...gazeta.pl>

    Nie, nie! Nie pracę dziennikarza miałam na myśli. To mnie nie interesuje.
    Chodziło mi o to, że redakcje gazet mniejszych czy większych są zawsze pełne
    ludzi. Tylko część z nich to dziennikarze. Pozostali to, jakby to ująć,
    pracownicy biurowi zajmujący się... no właśnie czym?

    P.S. Co do tego, że jak trochę poszukam to będę chciała znaleźć pracę
    JAKĄKOLWIEK, a nie CIEKAWĄ. Ja już mama od kilku lat pracę jakąkolwiek, z
    której się utrzymuję, ale uczenie nawet w komfortowych warunkach prywatnej
    szkoły językowej nie jest dla mnie czymś fascynującym. Dlatego naprawdę
    szukam czegoś ciekawego. Na pierwszy rzut pomyślałam, że redakcje gazet to
    miejsca, w które powędrują moje CV. Stąd moje pytanie o to na jaki rodzaj
    zajęcia, bo nie dziennikarstwo, mogłabym się nastawiać w takich miejscach.

  • 7. Data: 2003-07-14 17:28:20
    Temat: Re: Sprostowanie
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

> [...]
    > ludzi. Tylko część z nich to dziennikarze. Pozostali to, jakby to ująć,
    > pracownicy biurowi zajmujący się... no właśnie czym?
    Tak, są jeszcze ludzie od zbierania reklam (tu najpewniej dostaniesz pracę),
    kadrowa, księgowe, sekretarka dyrektora, korektor, graficy, sprzątaczka i
    portier.
    Do "pracy biurowej" nie są potrzebne studia w zakresie filologii. W ogóle
    wiesz, co chciałabyś robić?

    Iza

  • 8. Data: 2003-07-14 18:24:55
    Od: "Sylwester Jankowski" <never@priv_on_usnet.pl>

    Iza wrote:

    > dziennikarstwa, to moim zdaniem warto próbować!

    zgadza sie!!! warto sprobowac!!! niedawno zwolnili Leszczynskiego z
    Wyborczej to jest miejsce

    ale uwazaj Ula - szukaj pracy tylko w Wyborczej - Leszczynski tez szuka
    pracy i w innych gazetach raczej wezma jego

    SJ

  • 9. Data: 2003-07-18 20:14:20
    Od: Tomek Gołacki <t...@c...retsat1.com.pl>

    hej Ula

    > Ja już mama od kilku lat pracę jakškolwiek, z
    > której się utrzymuję, ale uczenie nawet w komfortowych warunkach prywatnej
    > szkoły językowej nie jest dla mnie czymś fascynujšcym.

    chyba Cie rozumiem :))

> [...]
    > zajęcia, bo nie dziennikarstwo, mogłabym się nastawiać w takich miejscach.

    Powodzenia i pozdrawiam
    Tomek G.