PracaGrupypl.praca.dyskusje2 dni dla rodzacej? › Re: 2 dni dla rodzacej?
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 2 dni dla rodzacej?
    Date: Sat, 19 Feb 2005 23:22:56 +0100

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Adam <f...@f...onet.pl>
    wystukał[a]:
    > Chodzi mi o to czy kobieta moze dostac 2 dni okolicznosciowego +
    > macierzynski? Czy w przepisach jest wyraznie wskazane ze 2 dni
    > okolicznosciowego sa tylko dla ojca?

    hm.. tylko kiedy miałaby te dwa dni wykorzystać. W przepisach jest że
    musiałoby mieć to związek z urodzeniem się dziecka, np. bezposrednio w
    dniu porodu, i po nim. A nie miesiąc, dwa. Od chwili porodu to
    przysługuje macierzyński chyba (tutaj domyslam sie bardziej, bo jeszcze
    nie miałam podobnego 'przypadku').
    Ale ktoś kto nie skorzystał z prawa tych 2 dni, nie może sobie ich
    'odebrać' za miesiąc (chyba że idzie np. dziecko w urzędzie
    zarejestrować).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --