PracaGrupypl.praca.dyskusje1276 brutto w UP w Warszawie... › Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
  • Data: 2009-05-25 08:13:10
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Immona" <c...@n...gmailu> napisała

    > Koszmarne bylo tez zycie europejskiej klasy robotniczej w XIX wieku czy
    > czarnych niewolnikow na plantacjach w USA.

    Ależ oczywiście, ale to przecież nie jest usprawiedliwienie :)

    > Prawie kazde spoleczenstwo czy cywilizacja ma taki etap rozwoju, ze nie
    > ma dostatecznie wiele bogactwa, zeby rozwijac sie przez jego inwestowanie
    > i jedynym sposobem na rozwoj jest naklad ludzkiej pracy, ale poniewaz nie
    > ma pieniedzy, zeby za nia "godnie" zaplacic, to zostaje wyzysk, rabunek
    > lub niewolnictwo.

    A kto powiedział, że rozwijać się i bogacić trzeba w tempie ekspresowym?

    > Bulwersowanie sie Chinami, podczas gdy komfort, w ktorym dzis zyjemy
    > powstal z udzialem takiego samego (jesli nie gorszego) etapu to pewna
    > hipokryzja

    Nie. Hipokryzją byłoby, gdybym uważał, że europejski wyzys był "cacy" a
    chiński jest "be", a tak nie uważam. Nie pochwalam żadnej formy wyzysku i
    łamania praw człowieka w imię rozwoju gospodarki.

    > Gdyby zabronic (jakims cudem skutecznie) "wyzysku" w fabrykach krajow
    > rozwijajacych sie, to tym samym odebraloby sie im mozliwosc dogonienia
    > nas i zapewnienia tamtejszym przyszlym pokoleniom tego poziomu dostatku,
    > ktorym cieszymy sie my. Bo niestety jest to jedyny sposob, w jaki moga
    > nas dogonic.

    Jak wyżej. Kto powiedział, że MUSZĄ nas doganiać, albo że muszą akurat
    teraz, od razu? Twoja argumentacja jest poniekąd logiczna, ale przypomina
    mi argumentację "Bo wysoki sądzie, jakbym go nie zabił, to nigdy nie
    dorobiłbym się takiego auta".