PracaGrupypl.praca.dyskusje › RMUA

  • 1. Data: 2003-02-16 19:00:54
    Temat: RMUA
    Od: "Monika" <s...@w...pl>

    Czy ktos wie moze od kiedy pracodawca mial obowiazek wreczania pracownikowi
    RMUA? Mojej znajomej bowiem pracujacej od sierpnia 1999 do konca 2000
    powiedziano, ze wtedy nie trzeba bylo dawac tych raportow. Co do 1999 to nie
    jestem pewna, ale w 2000 to chyba juz byly?
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2003-02-16 19:59:25
    Temat: Re: RMUA
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    Użytkownik "Monika" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > jestem pewna, ale w 2000 to chyba juz byly?

    Ja RMU'Y mam od marca 1999 :))

    Agnieszka

  • 3. Data: 2003-02-16 20:53:23
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Monika napisał:

> [...]
    > powiedziano, ze wtedy nie trzeba bylo dawac tych raportow. Co do 1999 to nie
    > jestem pewna, ale w 2000 to chyba juz byly?

    Artykuly o informowaniu pracownikow o tresci rozliczen z ZUSem, sa w
    ustawie od poczatku, wiec odpowiedni papierek powinien byc wydany juz za
    styczen 1999 - art 41 ust 8. Mozliwe, ze w jakims rozporzadzeniu
    wykonawczym jest cos o samej istocie RMUA, ale sama ustawa mowi tylko o
    elementach obowiazkowych INFORMACJI - rownie dobrze moze byc to wiec
    dowolny wzor dokumentu.

    Nie wiem do czego Ci potrzebny ale:

    --> o ile sie orientuje pracownik (i tylko on a nie pracodawca, chyba ze
    "nieprzepisowo" - sprawdzane w trakcie walki z ZUSem, ktoremu wyparowaly
    wszystkie dokumenty z jednego miesiaca mojego bylego pracodawcy) moze
    sprawdzac w ZUSie, czy pracodawca przelewa skladki - co prawda pewnie
    beda sie buntowac (zusowcy), bo system ZUSowski pracuje w szczycie z
    szybkoscia elektronu w izolatorze ;);

    --> do kontroli "dla siebie" wystarczy, jak dostaniesz z plac
    odpowiednie wydruki kart placowych - jezeli placowki zostana postawione
    przed wyborem RMUA czy karta, to powinny chyzo wydrukowac to drugie ;);

    --> niestety nie wiem jak wyglada sprawa reklamacji pracy ZUSu, ale
    mozliwe, ze uznaliby takze jakies zaswiadczenie z zakladu pracy, lub
    zaklad pracy bylby bardziej sklonny do wydrukowania RMUA, gdybys
    przedstawila im jasno cala sytuacje.

    Flyer