PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o minimalne wynagrodzenie a czas pracy

  • 1. Data: 2004-01-18 12:57:22
    Temat: Pytanie o minimalne wynagrodzenie a czas pracy
    Od: f...@p...onet.pl

    Witam
    Od 1 lutego zaczynam pracę,przy czym bede pracowac tylko trzy dni w tygodniu.I
    teraz pytanie bo nie mam pojecia:czy jesli za prace przez 5 dni w tygodniu
    otrzymac mozna najmniej to co sie nazywa minimalnym wynagrodzeniem to oznacza
    to ze jesli ja bede pracowac tylko 3x w tygodniu to moge dostać mniej niz to
    minimalne wynagrodzenie?
    Pzdr

  • 2. Data: 2004-01-18 13:19:31
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Minimalne wynagrodzenie niepełnozatrudnionego zależy od wymiaru czasu pracy
    (mnoży się wymiar etatu przez 824 zł obecnie).

    Standardowy tygodniony wymiar czasu pracy wynosi 40 godzin.

    Jeżeli będziesz pracował 3 dni w tygodniu po 8 godzin, to będzie to 24/40 =
    3/5 etatu, ale jeżeli będziesz pracował 3 dni po 12 godzin, to będzie to
    36/40 = 9/10 etatu.

    Ale mimo niepełnoetatowego zatrudnienia możesz próbować negocjować z
    pracodawcą, aby Twoje wynagrodzenie w każdym miesiącu było co najmniej równe
    minimalnemu (obecnie 824 zł).

    Jest to bardzo ważne na przyszłość w aspekcie nabycia prawa do zasiłku dla
    bezrobotnych w przypadku utraty pracy.

    Życzę owocnych negocjacji i satysfakcjonującego wynagrodzenia i warunków
    pracy.

    wa

  • 3. Data: 2004-01-19 02:58:44
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    waczek <w...@i...pl> napisał(a):

    > Ale mimo niepełnoetatowego zatrudnienia możesz próbować negocjować z
    > pracodawcą, aby Twoje wynagrodzenie w każdym miesiącu było co najmniej równe
    > minimalnemu (obecnie 824 zł).

    Myslę, że ten numer nie przejdzie. Świadczy o tym chociażby polska
    lista płac. Dwa ciekawe "kwiatki":
    - pół etatu za 460 brutto - 40 (słownie czterdzieści) godz. tygodniowo,
    - cały etat za 0 (słownie zero) brutto - 45 godz. tygodniowo - faceta
    utrzymuje żona na spółkę z rodzicami.
    Solidarność dużo wywalczyła strajkami, ale dla pracodawców.

    Marek