PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie do Tomasza Onyszko › Pytanie do Tomasza Onyszko
    From: "Marek" <m...@d...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Pytanie do Tomasza Onyszko
    Date: Fri, 13 Jun 2003 07:47:34 +0200

    W związku z ostatnio poruszaną na tej grupie dyskusją na temat certyfikatów
    Microsoft, chciałbym zadać kilka pytań:
    Powiedziałeś, że nie warto robić szkoleń MS, bo lepiej poszukać materiałów w
    necie i same egzaminy zdawać. Jak to się ma do innych opinii ludzi, którzy
    twierdzą że same certyfikaty nic nie dają (bo jedynie potwierdzają
    umiejętność zdawania testów).
    Osobiście znam osoby, które tak właśnie zrobiły podczas studiów zdały same
    egzaminy no i po skończeniu studiów słyszały od pracodawców, że same cert.
    sie nie liczą. Natomiast jeśli ktoś już wykłada kasę na szkolenia (może nic
    nie warte - chociaż ja jestem innego zdania) to świadczy o tym, że
    potencjalny pracownik potrafi w siebie inwestować i nie boi się tego. Czy
    nie jest to prawda?
    Ja rozumiem, że jeśli ktoś znalazł odpowiednią pracę za spore pieniądze w
    renomowanej firmie, to może tak mówić, ale dzisiaj pracodawcy nie interesuje
    ile masz certyfikatów, ale przez ile pracowałeś, itp.
    Odnośnie książek: faktycznie zawierają więcej niż szkolenia MS, ale co
    powiesz pracodawcy jak cie spyta jak nabyłeś te umiejętności? Założę się że
    osoba ktra korzystała z samych książek odpadnie na rozmowie jeśli był
    również kandydat który odbył szkolenia.
    Poza tym - jeśli ktoś ma już odbyte szkolenia to firma dodatkowo zyskuje, bo
    nie musi takiego pracownika na te szkolenia wysyłać.(Mam znajomego, który po
    przyjściu do firmy od razu został wysłany na kurs z MSSQL Server 2000).
    Ja osobiście uważam, że każda forma dokształcania się liczy.Nie ważne czy
    kursy coś dają, czy nie.Poza tym książka z serii Training Kit kosztuje ponad
    100$ (oczywiście w sklepie). Czyli sumując 1 książka +egzamin = ok
    800-900zł.
    Są natomiast oferty szkoleniowe, które pozwalają zdobyć MCSE za 7000zł.
    I co o tym sądzisz?