PracaGrupypl.praca.dyskusje › Putanie o dodatek socjalny za urlop

  • 1. Data: 2003-06-04 19:32:20
    Temat: Putanie o dodatek socjalny za urlop
    Od: "ws" <w...@i...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczace dodatku socjalnego za urlop. Normalnie w tamtym
    roku przyslugiwalo cos takiego przy okreslonej liczbie dni wzietego urlopu -
    to bylo ok 600 zl jezeli dobrze pamietam.
    W tym roku moj pracodawca oswiadczyl ze juz nie ma obowiazku wyplacania
    takiego dodatku, lecz nie podparl tego jakims konkretnym paragrafem. Dodam
    ze jest to firma o profilu handlowym zatrudniajaca ok 5 osob na etatach.
    Pytanie brzmi: czy rzeczywiscie jest to prawda?

    Pozdrawiam
    WS

  • 2. Data: 2003-06-04 19:58:08
    Temat: Re: Putanie o dodatek socjalny za urlop
    Od: "gerwazy" <g...@w...pl>

> [...]
    > ze jest to firma o profilu handlowym zatrudniajaca ok 5 osob na etatach.
    > Pytanie brzmi: czy rzeczywiscie jest to prawda?

    Tak może być, bo ostatnio rozmawiałem z księgową w mojej firmie i mówiła że
    firmy prywatne nie mają obowiązku wypłacania takigo dodatku (okres urlopu 14
    dni)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-06-05 05:32:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 4 Jun 2003 21:58:08 +0200, "gerwazy"
    <g...@w...pl> zakodował:

    >Tak może być, bo ostatnio rozmawiałem z księgową w mojej firmie i mówiła że
    >firmy prywatne nie mają obowiązku wypłacania takigo dodatku (okres urlopu 14
    >dni)

    Pokręciła.
    1. Firmy, zatrudniające do 20 osób nie muszą tworzyć ZFŚS ani wypłacać
    świadczenia urlopowego.
    2. Firmy zatrudniające pnad 20 osób, ale mniej, niż 20 w przeliczeniu
    na pełne etaty wypłacają świadczenie urlopowe
    3. Firmy powyżej 20 osób muszą* tworzyć ZFŚS. Na co są przeznaczane z
    niego środki, decyduje regulamin - często są to też "dopłaty" do
    urlopu.

    * - Pracownicy mogą się zrzec ZFŚS

    --
    Pozdrawiam,