PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przedterminowe rozwiazanie umowy o prace?

  • 1. Data: 2004-04-19 22:05:22
    Temat: Przedterminowe rozwiazanie umowy o prace?
    Od: "pocahontas" <p...@p...com>

    Mam podipsana umowe o dzielo i tak sie skada, ze chcialbym ja rozwiazac
    przed uplywajacym w umowie terminem. Jak to wyglada z prawnego punktu
    widzenia? Moge cos takeigo zrobic? Czy nalezy mi sie wtedy jakias zaplata (w
    calosci lub czesciowo)?

  • 2. Data: 2004-04-19 22:19:52
    Temat: Re: Przedterminowe rozwiazanie umowy o prace?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "pocahontas" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed uplywajacym w umowie terminem. Jak to wyglada z prawnego punktu
    > widzenia? Moge cos takeigo zrobic? Czy nalezy mi sie wtedy jakias zaplata

    Zalezy od tego co wynegocjujesz. Moze byc nawet taka ewentualnosc, ze
    zleceniodawca bedzie od ciebie domagal sie odszkodowania.
    Pzdr
    Krzysztof

    ---

  • 3. Data: 2004-04-19 22:48:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Apr 2004 00:05:22 +0200, "pocahontas"

    >przed uplywajacym w umowie terminem. Jak to wyglada z prawnego punktu
    >widzenia? Moge cos takeigo zrobic? Czy nalezy mi sie wtedy jakias zaplata (w
    >calosci lub czesciowo)?

    pl.soc.paranauki - jak nie podasz treści umowy, to tylko tam uzyskasz
    pomoc na tak zadane pytanie.
    A co do nieuregulowanych w umowie warunków to kłania się cały KC.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 Aktualność prawa w Polsce występuje w okresie przejściowym

  • 4. Data: 2004-04-20 07:32:58
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-20 00:05, osoba przedstawiająca się jako "pocahontas"
    napisała co następuje:

> [...]
    > widzenia? Moge cos takeigo zrobic? Czy nalezy mi sie wtedy jakias zaplata (w

    IMHO istotą umowy o dzieło jest wykonanie dzieła - konkretnego czegoś -
    np. zbudowanie statku, wysadzenie pociągu, itp. Termin w niej podany ma
    znaczenie drugorzędne i ma być tylko zabezpieczeniem dla zlecającego
    wykonanie owego dzieła żebyś nie robił go przez zylion lat. Jeśli
    zrobiłeś co miałeś zrobić to wystaw rachunek, weź kasę i się pożegnaj.
    Jeśli nie zrobiłeś to możesz negocjować zapłatę proporcjonalną do
    stopnia zaawansowania prac lub jeśli całkowite wykonanie determinuje
    sprawność rzeczonego dzieła możesz się liczyć z odszkodowaniem z tytułu
    odstąpienia od umowy a na zapłatę raczej nie masz większych szans.
    Jeśli natomiast masz w umowie, że masz wykonywać jakąś pracę od dnia do
    dnia (np. picie piwa dwa razy dziennie od 1 o 30 kwietnia) to nie jest
    już umowa o dzieło tylko umowa zlecenia z jej wszystkimi przywarami typu
    ZUS. Nazwa umowy nie stanowi o jej rodzaju niestety.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /

  • 5. Data: 2004-04-20 09:57:46
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Pe.Ka; <c62jn5$447$1@opal.futuro.pl> :

    > IMHO istotą umowy o dzieło jest wykonanie dzieła

    No tak, ale jak dzieło jest powtarzalne? - inaczej przez okres trwania
    umowy autor jest zobowiązany do wykonywania identycznych n-dzieł [przy
    czym liczba dzieł nie jest podana], a nie dzieła?

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)