PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przechowywanie list obecności pracowników

  • 1. Data: 2007-01-10 20:32:38
    Temat: Przechowywanie list obecności pracowników
    Od: "bit" <...@...pl>

    Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list obeności
    pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2007-01-10 21:01:05
    Temat: Re: Przechowywanie list obecności pracowników
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eo3iil$knv$1@atlantis.news.tpi.pl bit <...@...pl> pisze:

    > Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list
    > obeności pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/11349,zasady-prz
    echowywania-dokumentacji-pracowniczej.html

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-01-10 21:39:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eo3k6e$41u$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    I jeszcze tu: http://www.gofin.pl/2,1416,75244.html

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-01-10 21:57:15
    Od: "LudziePracy.pl" <s...@o...pl>

    Użytkownik "bit" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list obeności
    > pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.

    Należy je przechowywać przez 50 lat.

    Ale co ciekawsze, należy spełnić liczne warunki sposobu przechowywania,
    niejednokrotnie nieprzestrzegane.

    Od 9 marca 2005 r. obowiązuje rozporządzenie ministra kultury z dnia 15
    lutego 2005 r., dotyczące przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej
    pracodawców (Dz.U. z 2005 r. nr 32, poz. 284). Zawarto w nim szczegółowe
    wskazówki związane z przechowywaniem rzeczonej dokumentacji - pisze "Gazeta
    Prawna".

    Par. 3 rzeczonego rozporządzenia stanowi, że:
    pomieszczenie do przechowywania dokumentacji nie może być zawilgocone i
    znajdować się w piwnicy lub na strychu,
    musi ono być wyposażone w ognioodporne drzwi, instalację alarmową i
    zabezpieczone przed włamaniem,
    nie mogą się w nim znajdować przedmioty niezwiązane z przechowywaniem oraz
    farby i lakiery zawierające formaldehyd, ksylen lub toluen.

    Należy także codziennie badać wilgotność i temperaturę pomieszczenia oraz
    rejestrować wyniki kontroli. Dokumentacja musi być ponadto chroniona przed
    kurzem, pleśnią, owadami i gryzoniami.

    Światło stosowane w miejscu przechowywania dokumentacji musi mieć obniżoną
    emisję promieniowania UV, zaś jego natężenie nie może przekraczać 200
    luksów. Należy również zadbać o wyeliminowanie światła słonecznego (zasłony,
    żaluzje, etc.).

    ===================
    Pzdr.
    SebJak
    ----
    Znajdź w końcu dobrą pracę!
    www.ludziepracy.pl
    ====================

  • 5. Data: 2007-01-11 04:56:26
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    LudziePracy.pl wrote:

> [...]

    > rejestrować wyniki kontroli. Dokumentacja musi być ponadto chroniona przed

    Wow. Masz wiecej takich? Uwielbiam obserwowac reakcje tubylcow, jak im
    sie powtorzy takie rzeczy.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 6. Data: 2007-01-11 10:07:06
    Od: "bit" <...@...pl>

    Użytkownik "LudziePracy.pl" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "bit" <...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Należy je przechowywać przez 50 lat.

    Trochę poszperałem i podzwoniłem i okazało się, że dowody obecności w pracy
    (listy obecności, raporty obecności, karty zegarowe, itp. stanowią
    archiwalną kategorię Bc tzn. dokumentację posiadającą czasową wartość
    praktyczną, zwaną dokumentacją niearchiwalną
    http://www.archiwum.krakow.pl/archiwum.php?l=pol&ide
    nt=4_0_0_a#podstawowe_pojecia_archiwalne i
    wg kryteriów archiwalnych można to niszczyć już po 3 miesiącach, jednakże
    ponieważ przedawnienie roszczeń pracowniczych następuje po 3 latach to taki
    ostatecznie okres przechowywania list obecności można przyjąć.

  • 7. Data: 2007-01-11 12:12:47
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "LudziePracy.pl" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "bit" <...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Należy je przechowywać przez 50 lat.

    No ale z czego konkretnie wynika, ze _listy_obecnosci_ trzeba przechowywac
    przez 50 lat?

    Przeciez po przedawnieniu ewentualnych roszczen z tytulu rozliczenia
    nadgodzin ta makulatira nie jest nikomu do niczego potrzebna. Wystarcza
    zestawienia na podstawie ktorych naliczono wynagrodzenie.

    sz.