PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosba - ankieta

  • 1. Data: 2006-08-30 08:43:31
    Temat: Prosba - ankieta
    Od: Jurko <n...@o...pl>

    Witam Państwa,
    zwracam się z uprzejmą prośba o pomoc w zebraniu materiałów do pracy
    dyplomowej. W związku z tym, iż tematem jej jest m.in. ocena ryzyka i
    zapotrzebowanie na stymulacje zależy mi na osobach które uprawiają sporty
    ekstremalne i osobach które prowadzą własną działalność gospodarczą stąd
    pozwalam sobie wysłać prośbę na kilka grup. Jeśli ktoś z grupowiczów para
    się sportami ekstremalnymi lub prowadzi własną działalność gospodarczą to
    proszę aby poświęcił chwilkę i wypełnił ankietę. Starałem się maksymalnie
    uprościć sposób wypełniania aby nie zabrało to dużo czasu. Zainteresowanym
    mogę przesłać wyniki i konkluzje wynikające z przeprowadzonych badań.

    Ankieta znajduje się pod adresem: tinyurl.com/otrj8

    Z góry uprzejmie dziękuję za poświęcony czas.

    Jerzy Jasiurkowski

  • 2. Data: 2006-08-30 10:55:45
    Temat: Re: Prosba - ankieta
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jurko wrote:

> [...]
    > ankietę. Starałem się maksymalnie uprościć sposób wypełniania aby nie
    > zabrało to dużo czasu. Zainteresowanym mogę przesłać wyniki i konkluzje

    Alez to jest nie do wypelnienia.
    Jest masa pytan, w ktorych jest opcja "chcialbym to zrobic/mysle, ze
    moglbym to zrobic" lub "nie chce".

    "A. Nigdy nie chciałbym próbować narkotyku, który mógłby wywołać we mnie
    dziwne odczucia psychiczne.
    B. Chciałbym spróbować jakiegoś silnie odurzającego narkotyku."

    lub

    "A. Byłoby interesujące poznać osoby o odmiennych preferencjach
    seksualnych (np. homoseksualistów)
    B. Trzymam się z daleka od ludzi, których podejrzewam o odmienne
    preferencje seksualne."

    Autor ankiety nie przewidzial opcji, ze ktos (w powyzszych przykladach)
    sprobowal/zna, a to nie jedyne takie przyklady. Czyli zalozyl, ze ludzie
    uprawiajacy sporty ekstremalne/prowadzacy DG naleza do osob, ktore jesli
    cos zainteresuje, to poprzestaja na niesmialym dopuszczeniu tego w
    myslach, co wydaje mi sie niezbyt spojne z domyslnym profilem takich
    osob - ludzi, ktorzy robia to, co ich kreci, chocby bylo trudne,
    niebezpieczne czy spolecznie kontrowersyjne.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 3. Data: 2006-08-31 09:32:47
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > Autor ankiety nie przewidzial opcji, ze ktos (w powyzszych przykladach)
    > sprobowal/zna, a to nie jedyne takie przyklady.
    Albo nie zna pojęcia skali kłamstwa, w której pytania są sformułowane w
    podobny sposób - nigdy/zawsze, np. nigdy się nie spóźniam. Tyle, że to
    nie mierzy punktualności a zupełnie coś innego.

    Do autora ankiety: obawiam sie, że swoją ankietą pomierzysz zupełnie coś
    innego niż zamierzasz.

    pozdr.
    m.

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 4. Data: 2006-08-31 10:11:36
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 31-08-2006 o 11:32:47 Irving Washington <m...@d...doPLer>
    napisał(a):

> [...]
    > nie mierzy punktualności a zupełnie coś innego.
    >
    > Do autora ankiety: obawiam sie, że swoją ankietą pomierzysz zupełnie coś

    Tak z ciekawości: czy uważasz, ze jakakolwiek ankieta związana z
    psychologią mierzy to, co chce zmierzyć?
    Tak sobie swego czasu pomyslałem ze zasada nieoznaczoności Heisenberga
    (trywializując dla nietechnicznych: im bardziej precyzyjna próba pomiaru,
    tym bardziej zniekształca obiekt mierzony) działa w psychologii jeszcze
    bardziej, niż w fizyce.

    --
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - La Linea w natarciu

  • 5. Data: 2006-08-31 10:19:15
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Tomek P. napisał(a):
    > Tak z ciekawości: czy uważasz, ze jakakolwiek ankieta związana z
    > psychologią mierzy to, co chce zmierzyć?
    Testu nie traktuje się jako narzędzia jednoznacznie rozstrzygającego na
    temat człowieka. Przyjmuje się pewną nieufność względem testu, dlatego
    jego wynik należy potwierdzić wywiadem.

    pozdr.
    m.

  • 6. Data: 2006-08-31 10:22:48
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Irving Washington napisał(a):
    > Testu nie traktuje się jako narzędzia jednoznacznie rozstrzygającego na
    > temat człowieka. Przyjmuje się pewną nieufność względem testu, dlatego
    > jego wynik należy potwierdzić wywiadem.

    A uzupełniając odpowiedź, chociaż kwestia mojego "uważania" jest tu
    najmniej ważna: uważam, że jakakolwiek ankieta mierzy to, co ma mierzyć
    (w sensie: nie jest tak, że 100% ankiet jest do bani) i uważam, że nie
    wszystkie mierzą (w sensie: nie ma idealnego rozwiązania a 100% jest
    pojęciem istniejącym w świecie matematycznym a nie rzeczywistym).

    pozdr.
    m.

  • 7. Data: 2006-08-31 10:46:57
    Od: "E. Fiedor" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek P." <a...@y...pl> napisał w wiadomości

    > Tak z ciekawości: czy uważasz, ze jakakolwiek ankieta związana z
    > psychologią mierzy to, co chce zmierzyć?

    ankieta pewnie nie :))
    test psychologiczny natomiast musi mieć odpowiednio wysoki współczynnik
    trafności (czyli właśnie mierzyć to co powinien w założeniu, a nie coś
    innego) i rzetelności (czyli mierzyć to co mierzy w odpowiednio wysokim
    stopniu).
    zatem- żeby test mógł być dopuszczony do użytku po eksperymentalnych
    wersjach-MUSI mierzyć to, co chce mierzyć :))

    pozdr. E.

  • 8. Data: 2006-08-31 10:48:40
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 31-08-2006 o 12:46:57 E. Fiedor <e...@g...pl>
    napisał(a):

    > ankieta pewnie nie :))
    > test psychologiczny natomiast musi mieae odpowiednio wysoki wspó?czynnik
    > trafno?ci (czyli w?a?nie mierzyae to co powinien w za?o?eniu, a nie co?
    > innego) i rzetelno?ci (czyli mierzyae to co mierzy w odpowiednio wysokim
    > stopniu).
    > zatem- ?eby test móg? byae dopuszczony do u?ytku po eksperymentalnych
    > wersjach-MUSI mierzyae to, co chce mierzyae :))

    Proste pytanie: dlaczego napisałeś poprzedniego posta? Ostatnio powiadam
    się za - mało odkrywczą - konstatacją, ze człowiek nie zna motywów nawet
    własnych działań... ;)

    --
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - La Linea w natarciu

  • 9. Data: 2006-08-31 12:00:18
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Tomek P. napisał(a):
    > Proste pytanie: dlaczego napisałeś poprzedniego posta?
    Panie T.Omasz, pisała do Ciebie kobieta :)

    pozdr.
    m.

  • 10. Data: 2006-08-31 15:22:14
    Od: "E. Fiedor" <e...@g...pl>

    > Proste pytanie: dlaczego napisałeś poprzedniego posta? Ostatnio powiadam
    > się za - mało odkrywczą - konstatacją, ze człowiek nie zna motywów nawet
    > własnych działań... ;)

    Prosta odpowiedź: dlatego, że trafność testów i kwestionariuszy nie jest w
    psychologii kwestią chcenia i uważania tylko twardą matematyką, gdzie nie ma
    miejsca na przypadkowość.- która niestetety chyba miała miejsce u autora
    ankiety (dla niepsychologów).
    Odpowiedź była nie na miejscu, jeśli pytanie było tylko do Maćka. A było?

    pozdr. E.