PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zanizanie stanowiska pracy i wynagrodzenia

  • 1. Data: 2006-08-29 18:22:49
    Temat: Zanizanie stanowiska pracy i wynagrodzenia
    Od: "Baldur" <M...@p...fm>

    Podjalem prace w duzej firmie z rodowodem przedsiebiorstwa panstwowego
    (obecnie wiekszosc udzialow nalezy do prywatnej firmy zagranicznej) i
    spotkala mnie przykra niespodzianka.
    Aplikowalem na stanowisko specjalisty, a otrzymujac umowe dowiedzialem sie
    ze bede pracowal jako referent!!!
    Wynagrodzenie tez nagle okazalo sie dwuczesciowe tzn. wynagrodzenie
    zasadnicze + premia, o czym wczesniej "zapomniano" mnie poinformowac.

    Co moge w tej sytuacji zrobic? Czy jest jakis sposob na wymuszenie na
    pracodawcy takiego stanowiska na jakie splikowalem?

    Tlumaczenia zakladu ze "taki mamy system" sa dla mnie poprostu smieszne i
    nie chcialbym tego tak zostawic.

    Porosze o pomoc.

  • 2. Data: 2006-08-29 19:55:57
    Temat: Re: Zanizanie stanowiska pracy i wynagrodzenia
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Baldur" <M...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]

    > pracodawcy takiego stanowiska na jakie splikowalem?

    > Tlumaczenia zakladu ze "taki mamy system" sa dla mnie poprostu smieszne i

    Po prostu nie podpisuj umowy, jak w niej jest coś innego niz się umawiałeś.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-08-29 20:40:23
    Od: "rs" <r...@w...pl>

> [...]
    > pracodawcy takiego stanowiska na jakie splikowalem?
    >
    > Tlumaczenia zakladu ze "taki mamy system" sa dla mnie poprostu smieszne i

    to oczywiscie nie fair
    ale sa takie czasy jakie sa w polsce na rynku pracy
    ale oczywiscie powinienes porozmawiac z kims kto moze wyjasnic sprawe
    najlepiej z osoba ktora wlasnie spowodowala ze na te stanowisko cie
    "poslala"
    moze to tylko na poczatek chca cie sprawdzic i jak sie sprawdzisz to po
    naprzyklad miesiacu czy dwoch dosnaniesz umowe z zawodem na jaki aplikowales

  • 4. Data: 2006-08-30 05:34:24
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    Dnia 29-08-2006 o 22:40:23 rs <r...@w...pl> napisał(a):

    > moze to tylko na poczatek chca cie sprawdzic i jak sie sprawdzisz to po
    > naprzyklad miesiacu czy dwoch dosnaniesz umowe z zawodem na jaki
    > aplikowales

    to co piszesz jest sensowne. Niestety moje doswiadczenie dotychczasowe
    wskazuje na to, ze jezeli pracodawca obiecuje cos dopiero w przyszlosci,
    to tego prawdopodobnie wcale nie dotrzyma... :(

    Kolega to fajnie opisal odnosnie swojego stanowiska (informatyk): "w
    firmie mi obiecano, ze dostane do pracy notebooka. Dostalem, nawet
    parokrotnie. W ramach servisu do naprawy" ;))

    Dodatkowo jezeli raz sie ugniesz i zgodzisz na warunki niezgodne z
    ustaleniami beda Toba pomiatac, bo za pewnik uznaja, ze pozwolisz im na to
    i nastepnym razem.

    Reasumujac: najpierw popatrz czy masz inne opcje pracy. Jezeli masz, to
    walcz. Beda Cie cenic chociazby za umiejetnosc pilnowania swoich spraw :)

    Bonza

  • 5. Data: 2006-08-30 06:35:34
    Od: "Jagna W." <w...@o...eu>

    "Baldur" <M...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Co moge w tej sytuacji zrobic? Czy jest jakis sposob na wymuszenie na
    > pracodawcy takiego stanowiska na jakie splikowalem?

    Odmów podpisania umowy o pracę na takich warunkach uzasadniając, że nie
    uprzedzono Cię o takim systemie podczas rozmowy rekrutacyjnej.

    JW.

  • 6. Data: 2006-08-30 17:58:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed20qp$pa2$1@atlantis.news.tpi.pl Baldur
    <M...@p...fm> pisze:

    > Podjalem prace w duzej firmie
    Czy "podjąłem pracę" znaczy, że umowę już podpisałeś? (por. KP art. 29 §2)

> [...]
    > Co moge w tej sytuacji zrobic? Czy jest jakis sposob na wymuszenie na
    > pracodawcy takiego stanowiska na jakie splikowalem?
    Możesz jedynie nie podpisać umowy, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś.
    Jeśli zrobiłeś - rzucić wypowiedzenie i przez jego okres "chorować".
    Osobiście (dla zasady) opisując tę sytuację podałbym miejsce zdarzenia,
    nazwę firmy, ew. inne szczegóły.

    Jest jeszcze jedna możliwość, ale wyjątkowo nieelegancka; wymieniam ją tylko
    dlatego, że istnieje.
    To porzucenie pracy. Dostaniesz za to zapewne art. 52 KP i ryzykujesz bycie
    pozwanym o odszkodowanie dla pracodawcy za poniesione straty (on musi
    udowodnić, że je poniósł).
    Biorąc pod uwagę, że dopiero podjąłeś tę pracę to świadectwo pracy nie jest
    problemem.

    Jotte