PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba

  • 1. Data: 2005-08-04 11:18:53
    Temat: Prośba
    Od: "max" <m...@w...pl>

    Zwracam się do grupowiczów z następującą prośbą.
    Położyłem zwolnienie w pracy w odwecie szef przyszedł z dwoma informatykami
    i przez pół dnia ryli mój komputer.
    Mam wrażenie że poinstalowali jakiś soft czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc w
    ustaleniu czy to zrobili i ewentualnie jak go wywalić.
    Widzę w procesach nazwy których wcześniej nie było.
    Maciej

  • 2. Data: 2005-08-04 11:58:03
    Temat: Re: Prośba
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 04-08-2005 o 13:18:53 max <m...@w...pl> napisał:

    > Zwracam si? do grupowiczów z nast?puj?c? pro?b?.
    > Po?o?y?em zwolnienie w pracy w odwecie szef przyszed? z dwoma
    > informatykami
    > i przez pó? dnia ryli mój komputer.
    > Mam wra?enie ?e poinstalowali jaki? soft czy jest kto? kto móg?by mi
    > pomóc w
    > ustaleniu czy to zrobili i ewentualnie jak go wywaliae.
    > Widz? w procesach nazwy których wcze?niej nie by?o.
    > Maciej

    1. Jesteś pewien, że pytasz na właściwej grupie?
    2. To komputer firmowy, nie Twój.
    3. Pół dnia potrzebowali? To d..., nie informatycy.
    4. http://evil.pl/pip/OE.html - ustaw kodowanie.

  • 3. Data: 2005-08-04 12:03:39
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    04.08.2005 # 12:18:53, max napisał:

    > Widzę w procesach nazwy których wcześniej nie było.

    Jakie są to procesy - podaj ich nazwy.
    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-08-04 12:04:28
    Od: "max" <m...@w...pl>

    Ad 1.Wiem na jakiej grupie jestem. Piszę o relacjach między mną a szefem w
    pracy.Może ktoś miał podobny problem i będzie chętny o napisanie o swoich
    doświadczeniach
    Ad 2.Oczywiste że to komputer firmowy dlatego niebyło i niema sprzeciwu.Źle
    pracuje się na kompie ze świadomością że jest się obserowowanym.
    Ad 3. Nie komentuję tego.

    Napisałem tutaj ponieważ wiem że jest tu kilku informatyków.

  • 5. Data: 2005-08-04 12:05:06
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    max napisał(a):
    > Zwracam się do grupowiczów z następującą prośbą.
    > Położyłem zwolnienie w pracy w odwecie szef przyszedł z dwoma informatykami
    > i przez pół dnia ryli mój komputer.
    ^^^^

    *Twój* komputer?? Kazali ci przynieść do pracy _własny_ sprzęt?? W takim
    razie słusznie uczyniłeś, że się zwalniając się.

    > Mam wrażenie że poinstalowali jakiś soft czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc w
    > ustaleniu czy to zrobili i ewentualnie jak go wywalić.

    Ooo, mamy prawo usuwać programy które nam się nie podobają? No w sumie
    skoro to twój komputer, to oczywiście tak.
    Gdyby natomiast był to komp. firmowy... hmm, to już gorzej... można by
    usiłowania takie odinstalowywanie np. antywirów, itp. nazwać np.
    sabotażem, hmm.

    > Widzę w procesach nazwy których wcześniej nie było.

    I co z tego?

    Zbyszek

  • 6. Data: 2005-08-04 12:31:59
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    max napisał(a):
    > Ad 1.Wiem na jakiej grupie jestem. Piszę o relacjach między mną a szefem w
    > pracy.Może ktoś miał podobny problem i będzie chętny o napisanie o swoich
    > doświadczeniach
    Nie napisales ze prosisz o podzielenie sie doswiadczeinami - napisales
    ze prosisz o pomoc w usunieciu tego softu, ktory Ci niby poinstalowali -
    a wiec jednak NTG
    > Ad 2.Oczywiste że to komputer firmowy dlatego niebyło i niema sprzeciwu.Źle
    > pracuje się na kompie ze świadomością że jest się obserowowanym.
    Ale jesli szef nakazal zainstalowanie na Twoim komputerze jakiegos
    programu, to pomoc przy odinstalowywaniu go (znaczy sie programu nie
    szefa:P) bez wiedzy szefa jest nieetyczne i niemoralne - to komputer
    firmowy nie Twoj prywatny
    > Ad 3. Nie komentuję tego.
    Nie musisz - po prostu sie zastosuj do tej prosby.
    > Napisałem tutaj ponieważ wiem że jest tu kilku informatyków.
    Jest duza szansa ze na kazdej grupie na ktora napiszesz, znajda sie
    informatycy. Wiec glupie tlumaczenie.
    Aha - i cytuj pod nie nad postem.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-08-04 12:44:58
    Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl>

    "max" wrote in message news:dct08b$6s3$1@atlantis.news.tpi.pl...
    <...>| Ad 2.Oczywiste że to komputer firmowy dlatego niebyło i niema
    sprzeciwu.Źle
    | pracuje się na kompie ze świadomością że jest się obserowowanym.
    <...>

    1. Skoro firma zainstalowala jakies oprogromowanie do podgladania tego, co
    robisz, to niestety nic na to nie poradzisz, pozostaje tylko nie robic nic
    sprzecznego z obowiazkami sluzbowymi. Tego typu monitoring jest absolutnie
    normalna sprawa w firmach. Samowolne odinstalowywanie jest conajmniej
    neetyczne, juz nie mowiac o tym, ze mozna zostac ukaranym za to przez firme.
    2. Skoro odchodzisz z firmy w atmosferze wrogiej ("Położyłem zwolnienie w
    pracy _w odwecie_ szef ..."), to pozostaje tylko nie dac sie podpuscic, zeby
    nie mogli Cie o nic oskarzyc. Poza tym, skoro zlozyles wypowiedzenie i masz
    sztywna date, kiedy to ostatni dzien jestes w firmie, to czy nie jest Ci juz
    wszystko jedno? Moim zdaniem, wez sie rozluznij, skoncz zaczete sprawy,
    przekaz wszytsko i w odpowiednim dniu ciesz sie z tego, ze juz nie musisz
    tam isc.

    Pozdrawiam :)
    Bozenka :-)
    sloneczna miodzio dziewczyna

  • 8. Data: 2005-08-06 19:43:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dcstir$nap$1@atlantis.news.tpi.pl max
    <m...@w...pl> pisze:

    > Położyłem zwolnienie w pracy
    Zwolnienie (chorobowe?) czy wypowiedzenie?

    > w odwecie
    Sąd wiesz, że w odwecie?

    > szef przyszedł z dwoma
    > informatykami i przez pół dnia ryli mój komputer.
    Nie Twój, lecz firmowy, brak jakiejkolwiek informacji, czy naruszono przy
    tym prawo.

    > Mam wrażenie że poinstalowali jakiś soft czy jest ktoś kto mógłby mi
    > pomóc w ustaleniu czy to zrobili i ewentualnie jak go wywalić.
    A jakim prawem chcesz samowolnie modyfikować cudze narzędzie przydzielone Ci
    do pracy?

    > Widzę w procesach nazwy których wcześniej nie było.
    Kill them.
    I naucz sie prawidłowo pisać wiadomości.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-08-06 21:41:11
    Od: "L" <l...@o...pl>

    Dajze spokoj, facet ma stres a Ty sie czepiasz dupereli :(

  • 10. Data: 2005-08-07 12:59:56
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > poinstalowali jakiś soft czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc w
    > ustaleniu czy to zrobili i ewentualnie jak go wywalić.
    > Widzę w procesach nazwy których wcześniej nie było.

    W zasadzie trzeba się zgodzić z faktem, że komputer jest służbowy i firma ma
    prawo wymagać od Ciebie, byś pracował na sprzęcie skonfigurowonym zgodnie z ich
    zaleceniami. Zwłaszcza jeśli chodzi o zwalniające pracę programy antywirusowe).

    Ale są sytuacjie nietypowe.
    Np, jeśli ty masz dostęp do jakiś danych poufnych, a informatycy nie mają, albo
    twój bezpośredni szef nie ma ( w dużych firmach takie dziwne, i niejednoznaczne
    układy się zdarzają).

    Wtedy są dwa wyjścia z sytuacji:
    albo zareagować,
    albo udawać głupiego i niereagować (nie wiem do czego to oprogramowanie, nie
    znam się na tym, nie miałem na to wpływu).
    Wybór zależy od Twojej indywidualnej oceny ludzi i sytuacji.