PracaGrupypl.praca.dyskusje › Precz ze statystykami zarobków!

  • 1. Data: 2004-04-05 08:26:13
    Temat: Precz ze statystykami zarobków!
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    Do czego służą wszelkie statystyki zarobków - przekonałem się na własnej skórze.
    Co dla Ciebie pracowniku za różnica, że ktoś gdzieś na podobym stanowisku
    zarabia mniej lub więcej? Ucieszysz się, lub zmartwisz. A pracodawca? otwiera
    taką statystykę i mówi - "na Pana stanowisko mogę mieć dobrego pracownika już
    za x zł" (gdzie x = 1/2 moich oczekiwań). I ma rację, co nie znaczy, że nie
    stać go aby zapłacić mi więcej nawet czuję, że by chciał, tylko trzyma fason,
    żeby nie wyglądało, że jest za dobry albo zbyt rozrzutny. A przez to z roku na
    rok zarabiam coraz mniej, bo znajdą się zawsze inni, co będą pracować za grosze
    i przez to psują rynek pracy. I nawet jeśli znałbym biegle 5 obcych języków,
    miał skończone 5 fakultetów podyplomowych nic to by nie dało, bo klik internet,
    dane, wnioski itp...
    Powiecie ciesz sie, że masz w ogóle pracę, ale nie jestem minimalistą, w ten
    sposób można powiedzieć - ciesz się, że nie głodujesz ilu ludzi w Afryce głoduje