PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawo do urlopu - od kiedy?

  • 1. Data: 2003-04-13 18:21:36
    Temat: Prawo do urlopu - od kiedy?
    Od: "Ganzen" <m...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Od początku XII.2002 do końca III.2003 pracowałem na pół etatu, od początku
    kwietnia pracuję już na cały etat. Wcześniej przed obecną pracą, pracowałem
    już na etat przez miesiąc. I teraz mam pyt. od kiedy i w jakim wymiarze
    przysługuje mi urlop na ten rok? Czy do okresu, po ktorym przysluguje urlop
    wlicza sie tez ten miesiac, ktory wczesniej przepracowalem w innej firmie
    czy tylko okres spedzony w obecnej firmie? Proszę o wyjaśnienie.

    --
    Ganzen
    m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-04-15 09:43:20
    Temat: Re: Prawo do urlopu - od kiedy?
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    Ganzen <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > już na etat przez miesiąc. I teraz mam pyt. od kiedy i w jakim wymiarze

    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.
    § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej części
    urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.
    Art. 154. § 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 18 dni - po roku pracy,
    2) 20 dni - po 6 latach pracy,
    3) 26 dni - po 10 latach pracy.
    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z
    tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas trwania
    nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.