PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praktyki Student IT Corporacje Jak To Wygląda Od Środka ?

  • 1. Data: 2006-05-31 22:27:33
    Temat: Praktyki Student IT Corporacje Jak To Wygląda Od Środka ?
    Od: "Mario" <m...@w...pl>

    Witam

    W związku z zbliżającymi się Wakacjami chciałbym odbyć praktyki w dziale IT
    jakiejś Korporacji lub mniejszej firmie

    Może mi ktoś udzielić z obecnych tutaj osób jak to wygląda od środka ??? Bo
    słyszałem różne opinie na ten temat.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-01 06:16:10
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > IT jakiejś Korporacji lub mniejszej firmie
    > Może mi ktoś udzielić z obecnych tutaj osób jak to wygląda od środka ???

    We wrocławskim Siemensie wygląda to tak, że dostajesz jakąś część projektu
    IT i dziabiesz swoje - działkę oczywiście dostajesz taką, na jakiej się
    znasz.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 3. Data: 2006-06-01 06:40:06
    Od: "Rep" <r...@T...onetMA.pl>

    Użytkownik "Boa" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > We wrocławskim Siemensie wygląda to tak, że dostajesz jakąś część projektu
    > IT i dziabiesz swoje - działkę oczywiście dostajesz taką, na jakiej się
    > znasz.

    Troche ogolnikowa odpowiedz. Na czym polega to dziabanie? Ktos mowi:
    "Przydalby sie taki, a taki program." - wymyslasz sam? Dostajesz np.
    hierarchie klas, czy tam schemat w UML i masz to zaimplementowac, czytaj
    wklepac?

  • 4. Data: 2006-06-01 06:53:33
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    > Troche ogolnikowa odpowiedz. Na czym polega to dziabanie? Ktos mowi:

    Podobnie jak ogólnikowe było pytanie :-)

    > "Przydalby sie taki, a taki program." - wymyslasz sam? Dostajesz np.
    > hierarchie klas, czy tam schemat w UML i masz to zaimplementowac, czytaj
    > wklepac?

    Do rozpoczęcia projektu wymagana jest dokładna dokumentacja z wymaganiami.
    Obejmuje ona szereg zagadnień, na których zna się każdy z teamu po trochę.
    No i taki praktykant dostaje wymaganie, które jest w stanie zrealizować i to
    robi. Koncepcję całości ustala się w drodze licznych meetingów i
    konsultacji, ale sposób implementacji zależy już od praktykanta - nikt mu w
    kod nie zagląda (znaczy się peer review są, ale nikt mu nie narzuca, jak
    dany fragment ma kodować). Oczywiście język programowania ustalony jest już
    na samym początku.

    No nie wiem, co Ci jeszcze powiedzieć...

    Boa.

  • 5. Data: 2006-06-01 07:12:45
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Rep porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > "Przydalby sie taki, a taki program." - wymyslasz sam? Dostajesz np.
    > hierarchie klas, czy tam schemat w UML i masz to zaimplementowac, czytaj
    Ogolnikowa odpowiedz bo ogolnikowa pytanie. W kazdej firmie wyglada to
    inaczej. Bywaja firmy, gdzie praktykanci IT pracuja jako pomoc biurowa -
    przynies, wynies, pozamiataj. Bywaja firmy, gdzie sie robi projekty do
    szuflady - po to zeby zobaczyc co klient umie (i ew go pozniej zgarnac)
    ale na wypadek jakby sie trafil jakis patalach, to zeby nic nie popsul.
    A bywaja tez pewnie firmy (ale nie znam zadnej takiej;P), w ktorych
    praktykant pracuje 'na zywym organizmie'. A to czy musisz wymyslec
    wszystko sam, czy moze dostaniesz schemat w UML czy tez moze schemat
    bazy danych to juz jest dowolna sprawa - zalezy od tego jaki firma ma
    system pracy i jakie umiejetnosci przedstawia praktykant - jesli ktos
    wymiata w c++ ale w zyciu nie widzial UMLa to raczej nie dostanie
    schematu UMLa a jakis opis klas i ma to zaimplementowac. A ktos kto
    kiepskawo klepie w c++ ale lubi bawic sie w projektowanie i zna UML to
    raczej bedzie projektowal system w UMLu. A moze sie zdarzyc, ze kilku
    praktykantow pracuje jednoczesnie nad jednym projektem - jeden robi
    schemat UML, drugi to implementuje, trzeci projektuje baze itp

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-06-01 07:13:36
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Boa" <u...@p...onet.pl> wrote in message

    > Do rozpoczęcia projektu wymagana jest dokładna dokumentacja z wymaganiami.
    > Obejmuje ona szereg zagadnień, na których zna się każdy z teamu po trochę.

    Oczywiście spodziewaj się, że nie będzie żadnej dokumentacji,
    a cała wiedza będzie zawarta w głowach innych pracowników,
    z których to wiedzę tę będziesz musiał wyciskać. :-/

    Stach

  • 7. Data: 2006-06-01 09:32:04
    Od: "Mario" <m...@w...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e5m47h$779$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > jednoczesnie nad jednym projektem - jeden robi schemat UML, drugi to
    > implementuje, trzeci projektuje baze itp

    Na UML się jeszcze nie znam dobrze ale już zaczełem się uczyć go ponieważ
    jestem na drugim roku.

    Bardziej mi chodzi jak Wygląda pomoc Help -Desk ? w takich Korporacjach.
    Ponieważ tam będę składał swoje podanie o odbycie praktyk.

    Może się uda dostac tam ?

  • 8. Data: 2006-06-01 10:21:45
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Mario porozsypywal nastepujace haczki:
    > Bardziej mi chodzi jak Wygląda pomoc Help -Desk ? w takich Korporacjach.
    > Ponieważ tam będę składał swoje podanie o odbycie praktyk.
    No widzisz, cos przyblizyles. Wiec raczej w helpesku nie dostaniesz
    diagramow uml :) pewnie bedziesz biegal i pomagal bo pani Ani sie zacial
    papier w drukarce a pani Zosi skonczyl toner. Wzglednie pani Basi nie
    dziala internet.
    Ale to caly czas jest gdybanie - jak podasz nazwe firmy, to moze ktos Ci
    odpisze jak u nich jest. A jesli nie podasz, to mozesz dostac kilka
    odpowiedzi i kazda z nich bedzie prawdziwa.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2006-06-01 13:42:43
    Od: "Mario" <m...@w...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e5mfum$snd$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > odpisze jak u nich jest. A jesli nie podasz, to mozesz dostac kilka
    > odpowiedzi i kazda z nich bedzie prawdziwa.

    Będę starał się odbyć praktyki w firmie Ibm własnie w dziale help desk więc
    nie wiem jak tam jest ?i czego mógłbym się spodziewać tam własnie

    Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

  • 10. Data: 2006-06-01 13:49:21
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Rep wrote:
> [...]
    > "Przydalby sie taki, a taki program." - wymyslasz sam? Dostajesz np.
    > hierarchie klas, czy tam schemat w UML i masz to zaimplementowac, czytaj

    jaki UML... ;)
    raczej: "zrob bugfixa #34539078236, a potem #34539078237 i #34539078238" ;)

    pozdrawiam,
    --
    mgl