PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracowników zastąpią roboty

  • 1. Data: 2008-04-11 07:10:41
    Temat: Pracowników zastąpią roboty
    Od: Any User <u...@a...pl>

    Fajny artykuł znalazłem:

    http://www.hotmoney.pl/artykul/1733/1/praca-ludzi-za
    stapia-roboty.html

    Tak w skrócie: "Japonia znalazła odpowiedź na problem braku chętnych
    pracowników. Według ekspertów w 2025 roku roboty mogą wykonywać pracę
    nawet 3,5 mln Japończyków. Oszczędności z tego tytułu wyniosą ok. 21 mld
    dolarów."

    Chciałbym, aby w Polsce też były takie roboty. Gdyby tak choćby tylko te
    3.5 miliona pracowników zastąpić i odesłać na bezrobocie, tym samym
    przywracając je do właściwego-stymulującego poziomu, to zaraz by się
    jakość pracy poprawiła.

    Ale pewnie gdyby tylko spróbować, to zaraz by się jakieś oszołomy
    odezwały, że chleb się ludziom odbiera. Taki chory kraj...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 2. Data: 2008-04-11 07:49:52
    Temat: Re: Pracowników zastąpią roboty
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Any User napisał(a):

> [...]
    > pracowników. Według ekspertów w 2025 roku roboty mogą wykonywać pracę
    > nawet 3,5 mln Japończyków. Oszczędności z tego tytułu wyniosą ok. 21 mld

    Ameryki nie odkryłeś. Roboty (i/lub maszyny) na pewno będą zajmować się
    produkcją. Jednak ludzie będą potrzebni do wykonywania usług oraz do
    konsumpcji dóbr produkowanych przez maszyny. Zauważ, że to działa w dwie
    strony bo roboty idealnie nadają się do produkcji masowych więc siłą
    rzeczy odbiorca także musi być masowy. Otwartym pytaniem jest jak zmieni
    się wtedy ekonomia ;)

    j.

  • 3. Data: 2008-04-11 12:17:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3.5 miliona pracowników zastąpić i odesłać na bezrobocie, tym samym
    > przywracając je do właściwego-stymulującego poziomu, to zaraz by się

    Poprawiłaby się może szybkość albo poziom stresu a najprędzej taniość
    pracownika, ale jakość jego pracy ? Wątpię.
    BTW, wyraźnie przeszkadzają Ci ludzie pracujący na (jakim takim) luzie. Premię
    jakąś masz od (nieprofesjonalnego) wyzysku, czy to już tak po prostu Ci się
    zrobiło, bo kiedyś miałeś przejebane i teraz możliwie największa ilość ludzi
    musi mieć tak samo ? Pamiętaj, że Twoje dawne urazy czynią Cię potencjalnym
    celem do zastąpienia przez robota, który nie ma uczuć :)

    e.

  • 4. Data: 2008-04-11 20:39:37
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 11-04-2008 09:10, Any User pisze:

    > Ale pewnie gdyby tylko spróbować, to zaraz by się jakieś oszołomy
    > odezwały, że chleb się ludziom odbiera. Taki chory kraj...

    Pamiętaj o tym że robot nie potrzebuje kierownika ale inżyniera. Robota
    nie musisz motywować do pracy po 16 godzin na dobę. Krótko mówiąc -
    kręcisz bat na własną dupę.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 5. Data: 2008-04-11 22:15:50
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Dales sie nabrac, ze on jest jakims kierownikiem ?

  • 6. Data: 2008-04-12 11:27:56
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Dales sie nabrac, ze on jest jakims kierownikiem ?

    hehe no z AnyUsera to wiesz jaki kierownik jest:)
    znasz ten kawal o grabarzu co sie chwali ze ma z 200 osob pod soba?:)
    to jest podobna sytuacja:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 7. Data: 2008-04-13 19:15:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale pewnie gdyby tylko spróbować, to zaraz by się jakieś oszołomy
    > odezwały, że chleb się ludziom odbiera. Taki chory kraj...

    Zadne oszolomy sie nie znajda - jak bedzie sens ekonomiczny to fabryki beda
    kupowaly roboty. Zauwaz, ze przeciez zawsze jest jakies nasycenie
    automatyzacja, tyle ze zwykle maszyny sa dosc specjalizowane. Poki jednak sa
    w polsce baraki, gdzie zarabia 800 na reke (bez nadgodzin) to nie widze
    miejsca dla robotow - nigdy by sie nie zwrocily. Proscej zatrudnic do
    poganiania niewyedukowanego buca, ktory bedzie odpowiednio upierdliwy i
    chamski. Co jakis czas dyrekcja ich wymienia, pokazujac jaka jest wrazliwa
    na dole robotnicza (Car jest dobry, jego urzednicy zli), po czym zatrudnia
    takiego samego - przeciez premie zarzadu zaleza od wyniku finansowego.

  • 8. Data: 2008-04-13 19:18:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dales sie nabrac, ze on jest jakims kierownikiem ?

    A coz to za filozofia byc jakims kierowniczyna w przemysle?